Alle snelkoppelingen op buraublad verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilberg

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
62
Ik weet niet of dit probleem (en vraag) hier geplaatst moet worden. Mijn "probleem" lijkt me echter een besturingsprobleem.

Gisteren heb ik Spybot op mijn computer geïnstalleerd, nadat ik op zoek ben geweest naar een serienummer. Ik weet het: Veel kans op spyware etc. Ik heb echter Norton Security 2007 (totale pakket) up-to-date draaien. Dat geeft altijd zeer goede bescherming. Qua beveiliging lijkt het dus allemaal in orde.

Spybot heeft het een en ander gerepareerd en daarna heb ik nog aan mijn computer gewerkt, zonder problemen.

Vanmorgen startte ik mijn computer op en na enkele minuten verdwenen mijn iconen op het bureaublad en de taakbalk onderin. Dat knipperde enkele minuten, dan was alles er weer, dan weer weg. Tenslotte was alles weg.
Mijn eigen bureaubladachtergrond bleef staan, maar onderin links valt te lezen "badlog.nl".

Klikken met de muis, ook de rechtermuis knop helpt niet, typen ook niet.
Enige remedie is om de computer "hard" uit te zetten en weer aan. Dan doorloopt het alles weer en zijn de iconen weer even zichtbaar, om dan weer te verdwijnen.

Nu kan ik dus niets doen en typ dit bericht op mijn laptop.

Heb ik ergens iets fout gedaan ?
Wie heeft er raad ?:( :( :(
 
Proberen of de muis en toetsenboord het doet als je XP opnieuw geinstalleert!
Er valt weining te doen zonder muis en toetsenboord dus!
 
De muis "beweegt" gewoon over het beeld, maar (lijkt mij) typen heeft geen zin, want wat valt er te typen op het bureaublad ????
HOE moet ik iets nieuw installeren, wanneer je een blanco bureaublad voor je hebt ?:)
 
Windows xp opnieuw installeren!
Doe de xp cd in je cd-rom drive en kijk wat er gebeurd(Verder weet ik het niet want ik heb er geen ervaring mee)

Robin
 
Windows XP opnieuw installeren :shocked:
Ben ik dan niet alles kwijt én moet ik alle software opnieuw installeren ?
 
Je bent alles kwijt maar wat wil je anders doen?
 
Veilige modus

Hoi,

En als je in veilige modus eens probeerd, en indien dit lukt, systeemherstel uitvoeren.

groeten,
Danny
 
harde schijf

Oja de veilige modus eerst proberen:D
En als dat niet lukt echt systeem herstel!
Koop dan eerst 80 GB in de dichtsbijzijnde computer winkel laat het erin zetten en doe systeemherstel!!!

Hoi,
Een nieuwe HD heb je helemaal niet nodig om systeemherstel uit te voeren hoor, dit is niet hetzelfde als backup!!
. Denk dat het daar nu wat laat voor is maar het beste kan je belangrijke bestanden (foto's, enz..) beter in de toekomst opslaan op een andere HD of een andere partitie, dan kan je indien je problemen krijgt zonder al te veel leed het besturingsprogramma verwijderen en opnieuw installeren.

groeten,
Danny
 
*** verkeerde vraag ik verwijder me post!
Het was voor een andere vraag!
Maarja systeemherstel en veilige modus zij goede opties!
 
Laatst bewerkt:
Aan systeemherstel heb ik ook al gedacht, maar HOE kom ik daar ????
Ik kom nu wel via CTRL + ALT + DEL in Taakbeheer (toetsenbord werkt dus gewoon) en kan daar via NIEUWE TAAK op het bureaublad komen. Daar kan ik alles gewoon activeren, maar het bureaublad blijft leeg.:shocked:

HOE dan verder ?
 
In veilige modus ook geprobeerd?
In taakbeheer ook explorer als nieuwe taak geprobeerd?
 
veilige modus

hoi,

En via veilige modus (herhaaldelijk op F8 drukken bij het opstarten), kom je dan ook niet tot de optie systeemherstel (start - programma's - bureau-accessoires - systeemwerkset - systeemherstel)?

Groeten,
Danny
 
Via F8 kom ik er dus niet.......
Bijkomstigheid: Het opstarten (het doorlopen van de stappen, voordat ik ook maar überhaupt op het blanco bureaublad ben) duurt erg lang. Daar kan ik enkele minuten voor uit trekken.
Misschien iets met de processor ????:(
 
Heeft niets met de processor te maken.

Na het biosbootscreen regelmatig op F5 of F8 trommelen, kom je in het opstartmenu van XP, is bij jou echt niet anders, hoor.
Of je hebt een multimedia tokkelbord, met een F lock key.
 
Via F5 (na de BIOS) kom ik uit in een zwart scherm waar ik o.a. kan kiezen voor de veilige modus.
Dat heb ik gedaan, maar levert me uiteindelijke niets meer op dan een zwart scherm met in alle hoeken VEILIGE MODUS en bovenaan in het midden WINDOWS XP, servicepack2 etc. etc.

Zo kom ik dus ook niet bij systeemherstel :(
 
Hoi !

Dat is een normaal scherm waar: "veilige modus " mee begint !

Gewoon even geduld, dan voer je vanaf de veilige modus systeemherstel uit !


Greetz,

Harry.
 
c:\windows\system32\restore\rstrui.exe

In nieuwe taak in taakbeheer intrommelen kan ook.
 
Via taakbeheer lukt het dus niet.......
Ik krijg dan de melding:
"in rstrui.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak":mad:
 
Ik ga het ook nog eens proberen via de veilige modus, al moet ik zeggen dat ik gisteren wel erg lang tegen een zwart scherm zat aan te kijken.......;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan