Alle snelkoppelingen op buraublad verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heb ik dus geprobeerd.
Opgestart in de veilige modus, vervolgens kom ik "aan het begin" van XP, waar je kunt kiezen uit de gebruikers. Normaliter kan ik daar kiezen uit mezelf én / of mijn vrouw. Nu staat daar een derde gebruiker bij: De administrator.
Welke ik daarna ook kies, maakt niet uit, want krijg ik een zwart scherm te zien, waar in alle hoeken te lezen staat VEILIGE MODUS en bovenaan in het midden staan weer iets van WINDOWS XP etc.
Dat scherm blijft dus erg lang zwart, ik was noge ven in de hoop: Zometeen begint er iets, maar helaas........
Wel kan ik in taakbeheer komen (CTRL+ALT+DEL) maar ook daar kan ik niet via de hierboven beschreven weg rstrui.exe activeren, want dan volgt de foutmelding.
 
Helemaal vergeten........
Toen ik vanmorgen de computer aanzette, had ik zowaar een normaal bureaublad, met twee foutmeldingen erop. Eentje met een bridge.dll fout (dat is fake, heb ik reeds uitgezocht), maar de ander zorgt ervoor dat de pictogrammen en de werkbalk verdwijnt (ook al uitgezocht). Ik krijg de volgende foutmelding:
"Buffer overrun detected"
"C:\windows\explorer.exe"
"A buffer overrun has been detected which has corrupted the program's internal state. The program cannot safely continue execution and must now be terminated".

Toen ik op OK drukte, verdwenen de pictogrammen en de werkbalk ??!!
Ik heb begrepen dat explorer.exe "een schil" is die ervoor zorgt dat de werkbalk en de pictogrammen zichtbaar zijn op het bureaublad.:eek:
 
In taakbeheer kun je toch dat process weer killen opzoeken en deleten?
Je vertelt er niet bij welke file dat doet.:eek:
 
:shocked: :shocked: :shocked:
Nog een keer ??????

Ik kan dus in Taakbeheer komen. Het aantal processen dat draait, varieert telkens weer. Daar zie ik géén explorer.exe staan. Wel iexplorer.
Wat gebeurt er wanneer ik daar iets delete ???? Als ik al begrijp wat je me probeert te vertellen !!!!

Wanneer je me wilt helpen met je advies, heb ik behoefte aan een exacte omschrijving (stapsgewijs) wat ik moet doen.:confused:
 
Denk dat je hier even naar toe moet, lees even de faq aldaar en plaats een hijackthis log, je hebt een besmetting, die heb ik bijna nooit en weet er dan ook niet veel vanaf.
 
Ga ik doen Lange Pier.
Ik weet ongeveer hoe ik een hijack log moet maken.
Alvast bedankt.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan