Alle spellen lopen vast naar enkele minuten

• Onderwerp starter Onderwerp starter M_s
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

M_s

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Ok dit is nu de 3de post hierover in dit forum, en ik heb ook alles al even bekeken wat daar in stond maar ben niet achter de oplossing gekomen.

Het zit dus zo.. we hebben de afgelopen maanden heel veel problemen gehad met onze computer... hij is al 4 maand stuk, maar we hebben hem nu eindelijk trug, maar er zit nu wel een nieuw moederbord,proccesor en een nieuwe voeding in, dus ik dacht eindelijk kan ik weer even lekker gamen, dus ik start world of warcraft op, (sta versteld hoe mooi de graphics zijn vergeleken met hoe het eruit ziet op mijn eigen nogal slechte computer:p ) Maar na 3 tot 5 min spelen schakeld het scherm zich uit en hoor ik een vaag getik en gekraak uit mijn boxen... dus ik start wow weer op let ditmaal op de temperatuur van mijn videokaart, maar deze overschrijd de 70 graden niet voor dat het weer gebeurd, dus dit lijkt me niet het probleem.

vervolgens heb ik mijn drivers en direct x geupdate, probleem was er nog steeds. dus ik dacht misschien ligt het aan het spel, dus ik install UT 2004, en hetzelfde gebeurd bij dit spel na 3 tot 5 min (soms ook al na 1 min)

Dus ik vraag hier jullie hulp nou maar... want ik dacht dat ze em eindelijk gemaakt hadden, het heeft me ook 150 euro gekost, en ik heb er eigenlijk niks voor terug gekregen, dus ik vertrouw het niet meer zo om hem daarna toe te sturen..

zelf denk ik dat het aan de software moet liggen en niet aan de hardware, aangezien er net heel veel nieuwe dingen in gezet zijn, behalve de videokaart dan, maar die hebben we nog maar een jaar dus lijkt me sterk dat die nou al stuk is, maargoed ik heb er zelf ook niet heel veel verstand van, vandaar dat ik om jullie mening vraag... ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Mijn systeem:

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack: Service Pack 2
DirectX: 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
CPU Type: Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam: Dell Dimension 8300
Moederbord Chipset: Intel Canterwood i875P/E7210
Systeemgeheugen: 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type: Phoenix (02/23/04)
Video kaart: NVIDIA GeForce 6600 GT (128 MB)
3D-Versneller: nVIDIA GeForce 6600 GT AGP
Monitor: Dell 1800FP (Digital) [18" LCD] (9R1093CO000V)

Bij voorbaat dank

ik zou er snel mee terug gaan,en laten zien dat alle spellen vast lopen,volgens mijn wordt je cpu te warm

70 graden voor een videokaart is ook wel bijzonder hoog:confused: , ik heb er een die bij 50 graden al uitviel, eigenlijk de hele computer, maar die was passief gekoeld, nu met een Zalman, geen problemen meer, nu ongeveer 40 graden bij games.

ja ermee teruggaan is misschien wel het beste, alleen ik twijfel een beetje aan het niveau daar van die mensen, en waarschijnlijk ben ik mijn computer dan ook weer een maand kwijt ofzo... dus ik dacht miss kan ik het met jullie hulp zelf oplossen.

En wel een hitteprobleem? ik dacht dat rond de 70 graden normaal was, maar blijkbaar niet dus:p Mijn videokaart is normaal in windows en als ik geen inspannende dingen doe ongeveer 50 graden... en ik heb em ook wel eens onder het spel spelen op 80 graden gehad, maar dat geef toen geen problemen.. (dit was natuurlijk voordat hij naar dat bedrijf was geweest)

Maar wat raden jullie mij dan aan? een extra koeler kopen?

bedankt voor de antwoorden tot nu toe

Hmmm ok.. ik heb misschien al een oplossing, in mijn eigen nogal slechte computer zit wel een goede videokaart (Geforce titanium 4600) die ga ik nou even overbouwen in deze computer en dan zien wat het effect is...

M_s zei:
Hmmm ok.. ik heb misschien al een oplossing, in mijn eigen nogal slechte computer zit wel een goede videokaart (Geforce titanium 4600) die ga ik nou even overbouwen in deze computer en dan zien wat het effect is...

Maare, die videokaart is toch aktief gekoeld?, die 6600, misschien dat de airflow in die kast bijzonder slecht is, en dat alles veel te warm wordt, hoe gaat het met de zijkant eraf?

Ja kheb net die andere erin gebouwd (titanium 4200) en helemaal geen problemen kon alles op zijn hoogst draaien... temperatuur een beetje in de gaten gehouden werd ni hoger dan 60, maar dat vind ik dan het rare, bij die andere word hij ook niet veel hoger dan 60 graden maar daar crashed de computer toch, maar moet ik hiruit concluderen dat de Gt 6600 stuk is?

De temp van de GPU wordt gemeten, niet die van het geheugen, en daar kan ook het probleem zitten.

Eventueel een testbeeld er voor.

Laatst bewerkt:
Ok.... ik zei immers dat ik de kaarten even verwisseld had, en vandaag bouwde ik de kaart waarvan ik dacht dat hij stuk was in de comp, kwou even zien wat de fan op de kaart deed als het beeld vastliep, dat had iemand mij namelijk aangeraden om daar na te kijken ofzo, maar na 30 minuten spelen, nog steeds geen crash....

Dus het is blijkbaar opgelost... maar waardoor? ik zou het niet weten:p hij word nog steeds rond de 60 graden, net zoals eerst... heel raar.

bedankt voor de hulp en de tips :)

Lijkt me dat die herstellers van je je kaart gemold hebben.

hmm dan heb ik ook een groot probleem:p want mijn kaart is idle 68 :rolleys: maar met mijn ventilator vor mijn pc is het opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan