• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle werken in week 1

• Onderwerp starter Onderwerp starter pva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Code:
=ALS(de cel="";"";de hele bovenstaande formule)

Bedankt voor je reactie.

Volgens mij is het niet zo simpel, want "de cel" wordt gevonden met de formule. Ik dacht zelf meer om bij "de cel" ook de formule te gebruiken (om de cel ook te vinden).

als(de formule="";"";de formule)

Bedankt voor je reactie.

Volgens mij is het niet zo simpel, want "de cel" wordt gevonden met de formule. Ik dacht zelf meer om bij "de cel" ook de formule te gebruiken (om de cel ook te vinden).

als(de formule="";"";de formule)
Dat gedeelte wordt afgevangen door de AANTAL.ALS() in het begin van de formule.
Dit gedeelte kijkt of er een resultaat moet zijn. Zo niet >> cel leeg, zo wel >> de formule.

Wanneer ik de cel invul waar de formule in instaat, krijg ik een kringverwijzing, maar ik moet denk ik de cel invullen die gekopieerd wordt, toch?
Deze cel is niet bekend en wordt gevonden met de formule, dus kan ik niet invullen.

De formule staat bijv. in K5. Als ik "als(k5="";"";formule)" -> kringverwijzing

volgens mij kijkt ie nu eerst of de cel leeg is en zo niet de formule, dat is niet de bedoeling.
Ik zoek een cel op met de formule -> dan kijken of hij leeg is -> leeg, niets invullen -> niet leeg, kopieren.

Ik kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk!

In een cel staat een formule OF tekst/waarde/niets oid.
Je kan maar 1 ding in een cel stoppen. Als er een formule in staat hoef/kan je dus niet kijken of de cel leeg is. Er staat namelijk een formule in.

Verder is het mij nog steeds niet duidelijk wat je wilt bereiken.

Okey,

Je had voor mij die formule gemaakt om een cel op te sporen die in week 1 staat (werknummer / datums / etc). Dat werkt perfect. Ik gebruik deze formule om een hele rij gegevens te kopieren. Normaal gesproken zou je dit met vert.zoeken doen, maar omdat niet alle gevonden cellen uniek zijn werkt dat niet altijd goed. Deze formule wel.

In mijn voorbeeld staat de datum 0-1-1900, dit komt omdat de gevonden cel (in dit geval A6) leeg is. Als ik in cel a25 invul als(a6='';'';formule) gaat het goed, dan blijft de cel leeg, maar....

cel a6 in de uitkomst van de formule, dit kan ook best a7 of a5 worden. de "als" moet verder naar achteren, dus eerst de cel opzoeken en dan kijken of hij leeg is.

Bijlagen

Gebruik de volgende formule voor cel A24:
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((Criteria=A$22)*($A$5:$A$12<>""))<RIJ()-23;"";INDEX($A$1:$A$12;KLEINSTE(ALS($C$5:$C$12=A$22;RIJ($C$5:$C$12);"");RIJ()-23);1))
Matrix formule, afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.
vervolgens te kopieeren.

Ik heb de aantal.als veranderd in een somproduct. Deze kijkt naar kolom C en kolom A.

Dit is wat ik bedoelde! superrrrr bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan