Alleen CPU Fan werkt nog

Status
Niet open voor verdere reacties.

freerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
ik weet niet precies in welke van de onderdelen deze vraag moest, omdat t niet egt over de CPU fan gaat, dus sorry als ie verkeerd staat.

ik heb gisteren mn pc uitelkaar gehaald om t stof er uit te vegen, voordat ik dat deed heb ik fotos gemaakt van hoe de kabeltjes zaten. Na het weghalen van t stof en t weer inelkaar zetten van de pc, starte ik m op. Het enige dat gebeurde was dat de CPUfan keihard bleef draaien(zoals hij normaal 1 seconde doet tijdens het opstarten). ik ben alle kabels bijlangs gegaan, en heb m ook nog een keer opnieuw uitelkaar gehaald en weer inelkaar gezet, maar hij doet het nog steeds.
heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Als ik je goed begrijp heb je ook de CPU-cooler van de CPU afgehaald? Indien ja, dan zul je daarna de cooler + cpu schoon moeten maken op de contactvlakken (=de koelpasta verwijderen van beide).
Wil je daarna weer de CPU-cooler terug op de CPU zetten, dan moet je wel eerst weer een laagje nieuwe koelpasta op de CPU aanbrengen.

Ik vermoed dus dat de CPU nu veel te warm wordt omdat er geen nieuwe koelpasta is aangebracht.

Succes,

Tijs.

Als ik je goed begrijp heb je ook de CPU-cooler van de CPU afgehaald? Indien ja, dan zul je daarna de cooler + cpu schoon moeten maken op de contactvlakken (=de koelpasta verwijderen van beide).
Wil je daarna weer de CPU-cooler terug op de CPU zetten, dan moet je wel eerst weer een laagje nieuwe koelpasta op de CPU aanbrengen.

Ik vermoed dus dat de CPU nu veel te warm wordt omdat er geen nieuwe koelpasta is aangebracht.

Succes,

Tijs.

Flauwekul .. Ook zonder koelpasta zal een processor gewoon zijn werk doen als er een koeler + fan erop zit ;)

Koelpasta is eigenlijk wel een must voor warmte beheersing (of je moet je koeler en CPU lappen)
Maar inderdaad dit is niet het probleem waardoor de PC niet opstart.

Probeer eens een bios reset.
Stekker uit het stopcontact daarna even het knoopbatterijtje eruit halen (5 - 10 minuutjes wachten)
Batterij terug plaatsen ens tekker weer in de pc.

Daarna checken of het werkt

Koelpasta is eigenlijk wel een must voor warmte beheersing (of je moet je koeler en CPU lappen)
Maar inderdaad dit is niet het probleem waardoor de PC niet opstart.

Probeer eens een bios reset.
Stekker uit het stopcontact daarna even het knoopbatterijtje eruit halen (5 - 10 minuutjes wachten)
Batterij terug plaatsen ens tekker weer in de pc.

Daarna checken of het werkt

ik heb dat geprobeerd, maar het helpt niet. Toch bedankt voor jullie reacties

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Om welke processor gaat het want amd heeft nl. een programmaatje cool and quiet misschien dat is hier een oplossing te vinden.

ik denk niet dat een programmatje veel nut heeft, t probleem is niet dat de cpu fan keihard aan het draaien is. maar dat de pc niks anders doet behalve dat,terwijl hij op hoord te starten.

Hoi

Sorry maar zo begreep ik het maar ik zou het, dan zo kaal mogelijk proberen zonder de eventuele cd-rom spelers floppy drive etc en ik weet niet hoeveel reepjes geheugen je hebt maar zou het dan met 1 proberen.
Als je niks hebt losgehaald is het vreemd dat hij nu niet meer wil.
Je krijgt ook geen bios piepjes?

Ik heb eigenlijk alles losgehaald (maar eerst fotos gemaakt zodat ik de kabeltjes goed terug zou doen)
Ik heb maar 2 geheugen reepjes, en ik krijg ook geen bios piepjes. alleen maar lawaai van de fan.
en de laatste keer heb ik ook de cd-rom speler dr niet bij gehad.

maar ik denk dat ik beter naar een winkel kan gaan, want dit is volgens mij wel een heel erg vreemd probleem :p

Hoi,

Ja misschien wel maar ben bang dat je toch ergens iets vergeet of verkeerd aangesloten hebt, foutje is zo gemaakt gebeurt hier ook wel eens daarom.
Misschien lezen we nog wel wat het geweest is :thumb:

heb je jezelf wel ontlaad voordat je de pc openmaakte??
Dan kan t zijn dat er door de statische elecktriciteit iets kapot is gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan