Alleen vastlopen bij p2p, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Hoi,

Ik heb een vaag probleem. Mijn pc (Dell Dimension 2400, 2.4 GHz) loopt af en toe vast. Niets reageert meer, alleen opnieuw opstarten via aan/uitknop helpt nog. Het valt me op dat dit alleen gebeurt als ik gebruik maak van p2p-programma's, zoals Kazaa Light en Soulseek.
Ik kan gewoon internetten, geen probleem, urenlang. Maar zodra ik dus kazaa light opstart, hangt ie binnen 5 minuten (soms eerder) volledig vast.

Voor de volledigheid: Adaware en Norton vinden niks, Hijack-log geplaatst en ook daar niks bijzonders.

Heeft iemand een idee wat dit voor iets kan zijn?

Voor de volledigheid: ik maak ook gebruik van ZoneAlarm

Laatst bewerkt:
Geplaatst door piggel
Voor de volledigheid: ik maak ook gebruik van ZoneAlarm

Welk programma en welke versie van ZoneAlarm? Verschillende ZoneAlarm 5 producten veroorzaken dit soort problemen.

Als dit het probleem is, heeft iemand dan een goed alternatief voor Zonealarm? (Liefst gratis)

Sorry dat ik nu pas weer reageer, ik heb het druk.
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat je problemen met ZoneAlarm 5 te maken hebben. Op het ZoneAlarm forum staan verschillende topics over precies hetzelfde probleem met precies dezelfde versie van ZoneAlarm. Het blijkt zich in ieder geval voor te doen bij eMule, Soulseek, KazaaLite en Shareaza. De enige oplossing die ZoneLabs aandraagt luidt: teruggaan naar een oudere versie van ZoneAlarm.:(

Een goed gratis alternatief voor ZoneAlarm is Kerio Personal Firewall: http://www.kerio.com/us/kpf_download.html

Het zit er dik in dat het inderdaad ZoneAlarm was. De verhalen lijken overeen te komen, en ik heb even ZA uitgezet en ja hoor, geen probleem.
Ben nu Kerio aan het installeren, we zullen zien. Bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan