Alles backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxpusch

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
59
Hallo,

ik wil van Windows Vista naar Windows 7.

Ik wil graag een backup maken en als ik dan Windows 7 heb die weer restoren. Maar de backup moet echt van alles zijn:
- Alle programma's
- Alle mailtjes
- Gegevens van Adobe Dreamweaver (Website)
- Natuurlijk alle bestanden

Kan dit?
Zo ja, welk programma moet ik hiervoor gebruiken? Op internet kon ik helaas mijn antwoord niet vinden, dus vraag ik het hier.

Alvast bedankt.
 
Programma's kun je niet back-uppen, enkel de setup bestanden van de programma's.
Mail, welk mail programma gebruik je? Met Outlook is dat redelijk makkelijk te doen, met een PST bestand.
 
Oké,
maar als ik b.v. de gegevens en de FTP instellingen van Dreamweaver wil backuppen (gegevens zijn heel belangrijk) kan dit dus ook niet? Of dat wel?
 
Ja, daar heb ik iets aan.

En wat zou een goed programma kunnen zijn om een backup te maken?
 
ik gebruik batch script zoek even op cmd + xcopy :D werkt voor mij perfect
 
Programma's moet je altijd opnieuw installeren. Mappen en bestanden van normale data kun je altijd via de herstelpuntbrowser van een goed back-upprogramma individueel terugzetten.

Let op: Bij sommige programma's kun je van te voren > Exporteren. Doe dat dan ook. Dan kun je in Windows 7 vaak weer importeren en dat scheelt een hoop werk.

Overigens als je een klein beetje weet van de locaties van belangrijke bestanden en de extensies kun je ook al een heel eind komen. Bewaar de back-ups goed!

- Alle programma's
kan niet omdat allerlei registersleutels/verwijzingen opnieuw voor Windows 7 aangemaakt worden

- Alle mailtjes
Windows 7 heeft Windows Live Mail (WLMail), gebruik importeren en exporteren. Normaal vraagt WLMail bij installatie of de e-mails en accounts overgezet/aangemaakt moeten worden. Outlook Express is dbx, wab.

- Gegevens van Adobe Dreamweaver (Website)
Weet ik niet. Instellingen kun je soms exporteren/importeren of hebben een doelmap.

- Natuurlijk alle bestanden
Normale data/individuele mappen kan ook via SyncBack (freeware) echter zet geen besturingssysteembestanden en 'Documents and Settings' over want dit is in Windows 7 heel anders en geeft geheid grote problemen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan