Alles verspringt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flip Tiel

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Twee weken geleden heb ik mijn laptop opnieuw geinstalleerd.
Alles werkt prima op een ding na.......

Vaak ben ik ik aan het typen (word of gewoon email) en dan plots verspringt alles. Wanneer ik niet oplet ben ik op het ene moment een zin aan het typen en tijdens het typen blijkt dat ik dan gewoon ergens op een andere plaats in het document zit te typen. Het nieuwe getypte word dan bijwijze van spreken ingevoegd tussen reeds getypte tekst. Dus alles weer wegstrepen, zorgen dat het reeds getypte weer recht staat en weer op de juiste plaats opniew beginnen.

Het ziet er soms zo uit:

Wat ik wil zeggen is dat niet alles lekker werkt. (moet zijn)

Wat ik wil niet alles lekkerzeggen is dat werkt. (Na verspringen)

Als er iemand is die ook maar enig idee heeft hoe dit komt of voorkomen kan worden laat het mij aub weten want het is verschrikkelijk irritant.

Dank alvast!

Hallo Flip

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je terwijl je aan het typen bent je toevallig je muisvenster raakt waardoor de cursor verplaatst wordt en je dit te laat opmerkt omdat je ogen op je toetsen gericht zijn.

Tenminste dit gebeurd mij wel eens.

Succes met het oplossen.

Hallo Ton ron,

Nee, helaas is dat het probleem niet. Misschien leuk om te weten dat ik een oproep op marktplaats gezet heb om misschien ook de oplossing te vinden. Krijg daar geen antwoorden maar wel veel verzoeken om mensen terug te mailen wanneer ik de oplossing heb.......

Komt dus vaker voor!?

Welkom op Helpmij

Hallo Flip,

Het probleem is mij persoonlijk ook overkomen. Op 2 laptops zelfs. Het vreemde is dat ik na een ( alweer) format er geen last meer van had. Voor mij heeft het dus iets te maken gehad met een niet helemaal correcte install. Wat precies het probleem is weet ik niet, maar ik weet zeker dat ik niet de touchpad aanraakte tijdens het tikken.

Mumzal,

Dank voor het aangeven van richting..... Om weer te formateren, weer alles te verliezen zie ik als laatste optie!! Zou het misschien een oplossing zijn om alleen ' the missing' bestanden te installeren. Zo'n mogelijkheid zit er toch ook bij??

Dat kan volgens mij wel, maar ik zou niet weten welke bestanden missing zijn.

Het verspringen is een bekend hardware probleem met Dell laptops (vooral oudere Latitudes); het heeft bij die systemen niets met de software installatie te maken en ook vervanging van het toetsenbord helpt niet; het is een mainboard probleem.... gebruik van een los toetsenbord helpt wel!!

Rob

Misschien is dat de oplossing (los toetsenbord) want tot op heden werkt niets van het voorgestelde:) Moet wel even geduld hebben tot morgen wanneer ik een toetsenbord kan lenen om te testen.

Je zou ook nog kunnen proberen om de joystick (tussen de toetsen) af te sluiten via de software; dat wil soms ook wel helpen.
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan