alles weg na verwijderen Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

eles

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
27
hallo,

mijn pc start niet meer op na (foutief)verwijderen van de partitie waar Ubuntu op heeft gestaan.
heb geprobeerd om win7 te installeren maar dat lukt ook niet.
niets werkt.

wat nu??
 
Laatst bewerkt:
kan ik bijv schijf C helemaal deleten en opnieuw beginnen met Win7?
..wellicht de makkelijkste oplossing?
 
hi there,
ik sta nu op t punt om met de live cd Ubuntu te installeren iig om het opstarten te repareren en krijg een popup: "no root file system is defined , please correct this from the partitioning menu"
wat ik ook probeer, melding blijft terugkomen. installatie gaat niet verder.
 
Je moet beginnen met een schone Windows installatie, maar dan ben je alles kwijt. Heb je een Windows 7 CD bij de hand? Dan kan je vanaf deze opstarten, alle partities verwijderen, en een nieuwe NTFS partitie aanmaken (niet snel formatteren). Dan moet het lukken.
 
schone windows installatie is mogelijk , alleen kan ik m niet meer zonder de HIREN CD opstarten.
hebnu Ubuntu weer geïnstalleerd in de hoop dat win7 er overheen kan draaien.
blijkt erg lastig te zijn...
 
Dat je WIndows 7 over Ubuntu heen kan installeren, is onmogelijk. Ubuntu laat zich installeren op een ext3 of ext4 & WIndows 7 op een NTFS schijfindeling.
Start je computer op met een Ubuntu livecd & start GParted op. Formatteer je schijf naar NTFS, waarna je in staat bent Windows 7 te installeren...
 
Yep!
Werkt geweldig!
thnx! :cool:
Wat is dan de beste manier om Linux naast Win7 te zetten?
Wubi mixt toch met 7? lijkt mij, na enige tijd tenminste,niet bevorderlijk voor de snelheid vd pc.
Met inst v Ubuntu is het misgegaan met het beginscherm denk ik; mijn engels is niet geweldig..
beter eerst de C schijf partitioneren met PQ ofzo? of dit door Ubuntu te laten doen? alleen, ik weet nog niet zo veel van al die linux-begrippen. (sda,ext4,root,home)
 
Zorg eerst dat je Windows goed werkt. Vervolgens kan je Ubuntu vanaf de CD starten. Ubuntu zal voorstellen de harde schijf anders te partioneren. Bij het opstarten van Ubuntu kan je met F1 de hulp naar voren halen. Met F2 kies je je toetsenbord layout (zal voor jouw US internationaal of Nederlands zijn) en met F3 de installatietaal.
 
Yep!
Werkt geweldig!
thnx! :cool:
Wat is dan de beste manier om Linux naast Win7 te zetten?
Wubi mixt toch met 7? lijkt mij, na enige tijd tenminste,niet bevorderlijk voor de snelheid vd pc.
Installeer Ubuntu liever niet binnen Windows. Installeren met Wubi (zo heet die methode) kan wel, maar het is technisch van mindere kwaliteit dan de normale installeermethode, waarbij Ubuntu een eigen partitie op de harde schijf krijgt onder andere, omdat je met Wubi een bestandssysteem-in-een-bestandssysteem aanmaakt. Daar door werkt bestandherstel na stroomstoringen en dergelijke, niet goed in Ubuntu. Ook is Linux dan kwetsbaar voor Windows-ellende (virussen en dergelijke), want Ubuntu is dan beperkt toegankelijk voor Windows (als "één groot bestand"). Windows kan weliswaar niet bij het bestandssysteem in dat "ene grote bestand", maar de beperkte toegankelijkheid kan al nare gevolgen hebben.

Maak daarom een aparte partitie aan voor Ubuntu, waar dit artikel meer duidelijkheid over geeft.
Verder geeft dit artikel meer duidelijkheid over het installeren van Ubuntu.

Lees vervolgens deze tips voor handelingen direct te doen na de installatie
 
Laatst bewerkt:
Juist, Da's een heel verhaal. Ik ga me dr eerst maar's wat meer in verdiepen

Thnx luitjes!
 
Win 7 én Ubuntu geinstalleerd: Alles werkt.
Heb gelijk de dvd va CHAKRA gedownload en uiteraard ook geinstalleerd.
Zag er erg goed uit tijdens de installatie; maar na opstarten (je raad het al); ik ken niet in Chakra komen:
Inlognaam gaat goed
Password: om dat moment blijft de cursor staan, waar ik ook tik.
bij enteren geeft-ie fout inlog: het is dus geen vastloper.
Bij (knop uit) herstarten kan ik gewoon in Win7 of Ubuntu komen.
de bootloader (GRUB2) staat op dezelfde partitie als CHAKRA; moet ik die verplaatsen om CHAKRA (of wat anders) te (her)installeren?
Is daar een manual voor?
 
Hersteld met de Live CD...

wellicht is Chakra nog niet helemaal foutloos? jammer wat t ziet er goed uit
 
Je kan misschien beter het echte Ubuntu 12.04 pakken, daar vindt je hier meer support. Ik zag er op chakra dat het meer kde gebaseerd is, dat zal dan overeenkomen met kubuntu.
Zelf ken ik alleen ubuntu.
 
nou ja ik wou eigenlijk alleen het KDE- met het Gnomegebeuren vergelijken qua beeld en werken.
Is weer s wat anders dan het perfect draaiende en gelikt uitziende Windhoos7; ik blijf dus toch nog wel even aan *****n.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan