Alles word in IE geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMitchHD

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een MSI laptop waarbij elk programma wat op de laptop staat met Internet Explorer word geopend.
Dit geld ook voor alle systeemprograma's als Systeemherstel en CMD.
Enig idee hoe dit is op te lossen? De standaard programma's staan wel goed maar alles word alsnog in IE geopend.

Groeten,
TheMitchHD

Ik heb wel een oplossing gevonden op: http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/

• Start op in veilige modus
  • Klik in het groene vak daar op LNK en EXE dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Download en gebruik 7-Zip om uit te pakken,
  • Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen
  • Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,
  • Klik met de rechtermuisknop op het bestand en Samenvoegen kiezen per bestand

Laatst bewerkt:
@Dorado : is het handig om (bij dit soort problemen) gelijk een fix uit te voeren terwijl er een heel beste kans is dat het systeem besmet is met 'iets'? Nog even los van de vraag of de fix zijn werk zal kunnen doen áls er sprake is van een besmetting, of zou het handig zijn om eerst een mogelijk probleem te elimineren en daarna te repareren?

Laatst bewerkt:
Het ziet er m.i. alleen naar uit dat alleen de bestandsassociatie is verwisseld en er in principe geen sprake is van malware sporen die deze problemen veroorzaken. Dus het lijkt mij verstandig dit eerst te fixen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Dorado, er werd je netjes en beleefd wat gevraagd en vond je betoog dan ook onterecht. Heb je tekst aangepast. Laten we het hierbij houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan