• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=ALS bovenop waarde formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
In Voorwaardelijke opmaak en doorvoeren naar onderen.

Celwaarde; Niet gelijk aan; $B7.
Kolom E is gelijkaardig, maar dan $D7.

@Zapatr

ipv
Code:
If target>7 or target<-7 Then
Code:
If abs(target)>7 Then

Zie voorbeeld in de bijlage.
snb: inderdaad, dat is iets korter.

Dat is precies wat ik wil. Alleen nu begrijp ik niet hoe je het gedaan hebt :o

Dit is namelijk een voorbeeld bestandje, ik begrijp formules prima, maar dat met die macro's totaal niet. Ik zie niet waar je iets hebt aangepast zodat het groen is geworden. Ik heb geen enkel benul hoe ik dit over moet zetten in mijn bestand.

Echt heel erg bedankt hoor, en sorry dat ik zo lastig ben. Ik kan helaas niet mijn bestand posten, dit in verband met regels van mijn werkgever.

Alternatieve werkbladformule:

=D12 + (ABS(F12)>7)*F12

Dat is precies wat ik wil. Alleen nu begrijp ik niet hoe je het gedaan hebt :o

Ik zie niet waar je iets hebt aangepast zodat het groen is geworden. Ik heb geen enkel benul hoe ik dit over moet zetten in mijn bestand.

Een beetje lezen wat een helper schrijft is ook een kunst.

Opmaak, Voorwaardelijke Opmaak.

Oftewel in Excel 2007.
Menu START, Stijlen, Voorwaardelijke opmaak, regels beheren, regel bewerken.
Succes.

Laatst bewerkt:
Dat is precies wat ik wil. Alleen nu begrijp ik niet hoe je het gedaan hebt :o Dit is namelijk een voorbeeld bestandje, ik begrijp formules prima, maar dat met die macro's totaal niet. Ik zie niet waar je iets hebt aangepast zodat het groen is geworden. Ik heb geen enkel benul hoe ik dit over moet zetten in mijn bestand.
Voor de voorw. opmaak heb ik geen macro gebruikt.
Om zelf hetzelfde te doen:
Selecteer C7:C14
Stel in als voorw.opmaak regel 1 (terwijl C7:c14 geselecteerd is): =C7<>B7
Deze regel geldt voor C7, maar past zich automatisch aan bij de onderliggende cellen.
Dus in C8 zal dan automatisch als voorw. opmaak komen te staan: =C8<>B8
enz.
Voor E7:E14 gaat het op dezelfde wijze, met dien verstande dat de verwijzing naar de overeenkomstige cel in de D-kolom is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan