• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als cel leeg is, dan de verwijzing ook leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

royke1976

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Hallo,

Ik ben bezig met de organisatie voor een sportdag op mijn school.
Als ik de uitslag invul in 2 verschillende cellen (bijv A1 en A2) krijg ik in een matrix wel de goede puntentelling, nl 2 bij winst 1 bij gelijkspel en 0 bij verlies.

Hiervoor gebruik ik de volgende formule in een andere cel:
Code:
=ALS(A1>A2;2)+ALS(A1<A2;0)+ALS(A1=A2;1)

Wanneer een cel bij de uitslagen nu leeg is, dan wil ik deze ook graag leeg in de matrix. Dit lukt me echter niet. Ik heb van alles geprobeerd en de meest logische formule was naar mijn idee:
Code:
=ALS(A1"";"")+ALS(A1>A2;2)+ALS(A1<A2;0)+ALS(A1=A2;1)
maar die werkt niet!

Ik hoop dat ik het helder heb uitgelegd!

Wie kan me helpen?

Groet, Roy

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer deze eens:
Code:
=ALS(OF(A1="";A2="");"";ALS(A1>A2;2;ALS(A1<A2;0;1)))
Succes,

Zoiets zal het moeten worden:

Code:
=als(A1=A2;1;als(A1>A2;2;als(A1<A2;als(EN(A1="";A2="");""))))

groeten,

M.

Die van Martin werkt! Yeh!

Alleen wil ik nu ook graag dat het doelsaldo leeg blijft.
Hiervoor had ik de volgende formule aan een een cel gekoppeld:
=A1-A2
Maar nu verschijnt er in die cel een nul bij geen invoer. Ik wil graag dat het doelsaldo dan ook leeg blijft!

By the way ik had veel eerder naar dit forum moeten komen, loop al 2 dagen te klooien en nu binnen 10 minuten na plaatsing 1 probleem al opgelost. SUPER!

Ben bang dat er nog meer vragen gaan komen:D

Gr, Roy

Roy,

Hier kan je de ALS(OF( formule voor gebruiken zoiets als dit:
Code:
=als(of(A1=0;A2=0);Wat te doen als waar;wat te doen als niet waar)
Op de plek van "wat te doen als waar" zet je "".

Succes,

P.S.
Voor vragen zijn ze hier niet bang

Ha Martin (en anderen),

Nog niet gelukt. :o Wil je eens naar de bijlage kijken?

In H5 wil ik het doelsaldo van de wedstrijd 1 tegen 2 laten komen en bij geen invoer bij de uitslag wil ik deze cel leeg houden!

Gr, Roy

Bijlagen

Dan zou het met deze kunnen
Code:
=IF(OR(J20<>0;L20<>0);J20-L20;"")

in Nederlands
Code:
=ALS(OF(J20<>0;L20<>0);J20-L20;"")

Laatst bewerkt:
Deze werkt!

Echter een maar, alleen bij een 0-0 gelijkspel verschijnt er geen 0 bij het doelsaldo, kan ik dit nog aanpassen voor een 0-0 wedstrijd? Andere gelijke spelen geeft hij wel een 0 aan.

Is het volgende ook mogelijk? Ik wil graag dat wanneer het blad klaar is, alleen nog dat de uitslagen en teams aangepast kunnen worden. de rest wil vergrendelen of blokkeren! Hoe doe ik dat?

Wederom bedankt!

Gr, Roy

Dan maak je der dat van voor de formule ,
Code:
=ALS(OF(J20="";L20="");"";J20-L20)

Ha Daniel,

Super! Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar als je het niet veel gebruikt.......

Kan jij of iemand anders me nog helpen met de volgende vraag:
Als het blad klaar is, wil ik alleen nog dat de uitslagen en teams aangepast kunnen worden. De andere cellen wil ik vergrendelen of blokkeren! Hoe doe ik dat?

Wederom bedankt!

Gr, Roy

Beste royke1976 ;)

Selecteer het ganse bereik door op CTRL+A te klikken, dan rechtermuisknop en bij bescherming zet je bij geblokkeerd het vinkje uit.
Selecteer dan alle cellen die je wil beveiligen, dan weer rechtermuisknop en bij bescherming zet je bij geblokkeerd het vinkje aan.
Ga dan naar Extra en bij beveiliging geef je hier een paswoord in.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan