Als de kat van huis is...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Analfabit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2013
Berichten
2
...is de muis koning (vrij naar een ander prachtig gezegde).
Het probleem: Sinds een dag of wat heb ik een heel vreemd probleem: mijn laptop (HP) leeft alleen als ik óf mijn muis beweeg óf mijn toetsenbord roer.
Zodra ik de muis of het toetsenbord met rust laat, staakt mijn laptop na een seconde of 2 met haar activiteiten; downloaden van internetpagina's stopt, filmpjes stoppen enz.... ik blijf beeld houden maar komt in een soort "freeze"-modus of printscreenmodus....
De computerfreaks hier op de hoek staan met hun handen in het haar....nog nooit eerder gezien.
Laptop is virusvrij, systeemherstel weigert door een onbekende fout (ja, firewall enzovoort zijn alvorens het systeemherstel te starten, uitgeschakeld)...
Help....en zoals mijn nick al doet vermoeden: ik ben een volkomen digibeet.
Dank voor het lezen van dit bericht en ik hoop op enig licht in deze bizarre duisternis.
 
Dit probleem heb ikzelf ook nog nooit gezien of van gehoord.... Hebben de computerfreaks op de hoek bij jou al een nieuwe Windows installatie overwogen? Dan kan je in ieder geval uitsluiten dat dit aan een softwarematig iets ligt.
 
Welkom op Helpmij...

Schakel alle opties in energiebeheer eens uit. Zaken als schermbeveiliging, welke actie ondernomen dient te worden wanneer je de klep sluit zowel op accu als netstroom.
 
Ik sluit mij idd. even aan bij de laatste spreker :
een energie of schermbeveilingsinstelling is de meest waarschijnlijke oorzaak voor het euvel. Als daar ipv. (bijv.) 5 minuten, een waarde van 5 seconden is ingevoerd, dan heb je de oorzaak van je probleem gevonden, m.a.w. ga eens uitputtend al de schermpjes van schermbeveiliging en energiebeheerinstellingen na.
 
Welkom op Helpmij...

Schakel alle opties in energiebeheer eens uit. Zaken als schermbeveiliging, welke actie ondernomen dient te worden wanneer je de klep sluit zowel op accu als netstroom.
Dank voor de tip...helaas, biedt geen soelaas.....

Ik sluit mij idd. even aan bij de laatste spreker :
een energie of schermbeveilingsinstelling is de meest waarschijnlijke oorzaak voor het euvel. Als daar ipv. (bijv.) 5 minuten, een waarde van 5 seconden is ingevoerd, dan heb je de oorzaak van je probleem gevonden, m.a.w. ga eens uitputtend al de schermpjes van schermbeveiliging en energiebeheerinstellingen na.

Dank voor de tip, helaas biedt het geen soelaas....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan