• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule met meerdere mogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

SarahKesteloot

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2015
Hoi iedereen!

vraag: Cel B2 kan 16 verschillende waarden hebben
elke van die 16 waarden kan 25 tot 0 zijn... 1 = 25, 2=20 enz
B3 idem tot B14 dan moeten deze waarden opgeteld worden

Hoe laat ik dit werken?

Dus waar het eigenlijk op neer komt

Het gaat over Tour De France
de eerste 15 renners zijn voor de 35 ingeschreven leden punten waard... Wij geven in welke renner op welke plaats staat en de punten moeten automatisch berekend worden

Alvast heel erg bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zit naar je voorbeeldje te kijken, maar dat strookt totaal niet met de beschrijving die je geeft. Hoezo kan B2 16 verschillende waarden bevatten? Ik zie ze niet. Ik zie hele simpele getallen staan. Wat wil je precies bereiken? Geef eens een realistisch voorbeeld waar we kunnen zien wat de bedoeling is.

B2 kan zowel 1 als 2 als 3 als 4 enz tot 15 bevatten (dat geven we manueel in)

Als B2 1 is dan komt dat overeen met een waarde van 25 ptn als B2 2 is dan komt dat overeen met een waarde van 20ptn

Bijlagen

Ik zit naar je voorbeeldje te kijken, maar dat strookt totaal niet met de beschrijving die je geeft. Hoezo kan B2 16 verschillende waarden bevatten? Ik zie ze niet. Ik zie hele simpele getallen staan. Wat wil je precies bereiken? Geef eens een realistisch voorbeeld waar we kunnen zien wat de bedoeling is.

Dus waar het eigenlijk op neer komt

Het gaat over Tour De France
de eerste 15 renners zijn voor de 35 ingeschreven leden punten waard... Wij geven in welke renner op welke plaats staat en de punten moeten automatisch berekend worden

Code:
=grootste(l$3:l$17;rang(b2;k$3:k$17;1))

en in jouw geval kan het nog wel eenvoudiger met.

Code:
=grootste(L$3:L$17;B2)

Laatst bewerkt:
=ALS(B3=1;25;
ALS(B3=2;20;,
ALS(B3=3;17;,
ALS(B3=4;14;,
"0"))))

deze lijkt ook niet te werken...
ik snap het niet meer

Je voorbeeld bestandje is iets te veel uitgekleed.
=ALS(B3=1;25;
ALS(B3=2;20;,
ALS(B3=3;17;,
ALS(B3=4;14;,
"0"))))

Haal de komma's en de dubbele aanhalingstekens rond de nul eens weg uit de formule.
Code:
=ALS(B3=1;25;
ALS(B3=2;20;
ALS(B3=3;17;
ALS(B3=4;14;
0))))
En probeer het dan nog eens

Waarom wordt er niet getest op iets dat aangereikt wordt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan