ALS Keuzelijst DAN vervolg actie. Mogelijk???

Status
Niet open voor verdere reacties.

KnightFluffy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2014
Hallo allemaal,

Dit forum heeft mij al een aantal keer geholpen, maar nu is het de tijd voor een vraag van mezelf :P

Wat wil ik:
In Word wil ik een invulformulier maken waar er tekst staat met op de nodige plekken een invul of keuze vak.

Dit gaat allemaal prima en hier red ik me mee.

Als aanvulling wil ik dat als er een keuze gemaakt wordt uit een keuzelijst dat er automatisch een nieuwe keuzelijst bij komt.
Als voorbeeld:
Ik wil graag een Broodje met het volgende beleg: Kaas, Ham, Jam

Het broodje is een keuze die opzich is.
Het beleg is een keuze waar een vervolgkeuze op zou moeten komen. Dus als je dubbel beleg wilt dan kan dat!

Maar, als je geen extra beleg wil dat er dan niet 2 lege plekken staan naast het gekozen beleg.
-- beleg: Kaas, Kies beleg, Kies beleg

Wie weet het?
Thnx in advance

Hoi Ron,

Bedankt voor de snelle reactie. Echter is dat voor Frontpage 2003 en niet voor Microsoft Office 2010 WORD

Excuses...
Deze is voor 2007.. weet niet of dat op 2010 het zelfde werkt!? :$ denk dat het niet veel verscheelt.

BRON:
http://office.microsoft.com/nl-nl/w...kers-in-word-kunnen-invullen-HA010030746.aspx

Een vervolgkeuzelijst invoegen om de beschikbare keuzes te beperken tot de keuzemogelijkheden die u opgeeft

Open het tabblad Ontwikkelaars en klik in de groep Besturingselementen op het besturingselement VervolgkeuzelijstAfbeelding van lint.
Selecteer het inhoudsbesturingselement en klik vervolgens op het tabblad Ontwikkelaars in de groep Besturingselementen op Eigenschappen.

ZA010182704.gif

Klik onder Eigenschappen voor vervolgkeuzelijst op Toevoegen om de lijst met keuzemogelijkheden te maken.
Typ een keuzemogelijkheid in het vak Weergavenaam, zoals Ja, Nee of Misschien.

Herhaal deze stap totdat alle gewenste keuzemogelijkheden in de vervolgkeuzelijst staan.

Ik krijg niet de indruk dat je via een Formulier werkt, maar met ActiveX elementen. En keuzelijsten die je 'los' maakt, zijn niet afhankelijk van elkaar. Dat kan alleen als je de 'oude' keuzelijsten gebruikt, want daar kun je een macro aanhangen. En die macro's heb je nodig om de keuzelijsten te vullen.

Ron bedankt, echter is dit het gedeelte wat mij wel lukt :)

Ik heb een keuzelijst voor de "broodjes"
Ik heb een keuzelijst voor het "beleg"

Ik wil standaard 1 vakje voor het "beleg" hebben, maar als iemand dus dubbel "beleg" wil dan kan deze dus uit een volgende keuzelijst kiezen. Als dit niet wordt gedaan dan wil ik ook niet dat deze zichtbaar is!

Ik denk dat ik gewoon een keuzelijst moet maken waar standaard geen tekst in staat. Dat iedereen de optie heeft om iets te kiezen maar wanneer dit dus niet wordt gedaan er ook niks staat.

@OctoFish, ik gebruik de ActiveX elementen niet.

Je gebruikt dus een UserForm voor de keuzelijsten. In dat geval is het allemaal niet zo moeilijk te maken. Ware het niet dat ik geen idee heb hoe je formulier er dan uit ziet. Een keuzelijst met invoervak gebruik je om één waarde te kiezen. Wil je dat een gebruiker meerdere opties tegelijk kan kiezen, dan kun je beter een Keuzelijst (Listbox) gebruiken en die instellen op MultiSelectMulti of MultiSelectExtended. Ben je in één keer van je probleem af. Bovendien kunnen ze dan niet 2 keer Kaas selecteren, wat een dubbele portie kaas oplevert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan