Alternatief voor Azerty

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Weet iemand een goed alternatief voor Azerty.nl?
Ik kocht er altijd met plezier, maar het laatste jaar is alles met sprongen achteruitgegaan en is het bedrijf vrijwel volledig onbereikbaar (ook nu probeer ik al bijna 2 uur om erdoor te komen)
Ook op Trustpilot zie ik meer en meer 1-ster beoordelingen verschijnen, iets wat vroeger nooit voorkwam.

Is er een soortgelijke winkel die jullie kunnen adviseren? Want ik heb weinig zin om een nieuwe gamepc van 3000 Euro daar te laten bouwen als ze telefonisch compleet onbereikbaar zijn en er zelfs geen medewerkers meer op de klantenservice zijn ingelogd daar (wat bleek uit de melding die ik na 30 min wachten kreeg voordat de verbinding werd verbroken)

Alternate is prima.
Deze ook: Megekko.nl

Staat nog steeds vrij hoog, heb er geen last van, koopt altijd daar.
Dat zijn voornamelijk reviews van klanten die geen contact met de klantenservice nodig hebben gehad, maar ik vrees dat dat de norm begint te worden.
Degene van Deze Review heeft dus wel contact met de klantenservice gehad.

Je kunt naar reviews kijken en sterren e.d. en naar Lange Pier luisteren en dat laatste zegt totaal niets. Ik heb zelf uitgebreid contact gehad met Azerty om een nieuwe pc te bouwen. Mocht voor mij wel 5000,- euro kosten maar totaal geen enkele medewerking gehad. Diep droevig. Volgens mij werken de oude medewerkers die wel uitstekend behulpzaam waren er al lang niet meer.

Zelf in Raalte geweest, had mijn wensen met behulp van Helpmij goed in kaart gebracht echter door hun vreemde en onnavolgbaar gedrag niets van terecht gekomen en iemand anders heeft de pc gebouwd. Kosten 4.000,00 euro.

Sturen ze ook nog een mail om een waardering te geven. Ik schrijf een nul, nul komma nul.

@Senso Wat had je precies dan aan Azerty gevraagd, en wat was de verwachting? Ik geef toe dat de 'oude rotten van het vak' niet meer bij de computerwinkels zijn. Vroeger kon je langslopen met je vraag, ook al was het diepgaand, ze dachten mee, en je kon tevreden weer huiswaarts gaan met de gegeven oplossing.

Zo ook bij de lokale computerboer in de stad, die onder hun eigen naam al 30 jaar bestaan. Ik had een jaar of 10 geleden keer een Windows die tijdens een bootproces in de soep was gelopen, en ik had een beetje haast om het werkend te maken, en ik twijfelde aan een actie om het weer werkend te maken. Dus ik dacht van: Even bellen, en ze kunnen me vast wel even een 'ja' of 'nee' vertellen, of een mooi advies geven. Zo ging dat vroeger ook. Maar het advies was: "Kom maar brengen, dan repareren we het", en een "geen idee, dat moeten we dan even hier bekijken". De oude rotten van toen werkten er niet meer en de baas die destijds ook veel aan computers sleutelde zat meer achter de kassa en de verkoop te regelen.

Uiteindelijk heb toch maar zelf even wat verder geneusd, en wat meer tijd genomen. En zo was ik weer een ervaring rijker. Maar respect dat die zaak nog draait, maar de taken zijn nu anders verdeeld vergeleken met vroeger. Waarom: Omdat meer mensen een computer hebben, en de eisen ook niet meer zo hoog liggen. Ik betwijfel of je bij veel computerwinkels nog een echte PC op maat kan laten maken.

Tegenwoordig bouw ik samen met mijn vader een PC. Hij weet veel van hardware en compatibiliteit, en ik veel van software en assembleren.

Laatst bewerkt:
Het aantal goede shops is nog met 1 hand te tellen. Voorheen kun je in de tweakers pricewatch meerdere pagina's vinden met aanbieders. Nu is het nog maar een halve pagina. Soms zelfs maar 1 of 2.

Die shops draaien uiteindelijk met een marge van rond de 1%. Dus als jij een laptop koopt van € 500,- dan heb je letterlijk een € 5,- om service te bieden. 1 vraag van de klant en je bent al geld toe aan het leggen op die order. Dat is ook de reden dat wij bijv. al niet meer aan particulieren leveren. Is gewoon niet meer te doen, en dan hebben we het nog niet gehad over de wet- en regelgeving.

Daarnaast. De klanten die wel willen betalen voor de service zijn op 1 hand te tellen, dus daar kun je niet van overeind blijven.

@Aar. Bel eens met een autogarage en vraag ze of ze je kunnen uitleggen hoe je zelf een kleine beurt moet uitvoeren. Dat is dus wat in de IT gebeurd. Pas nog 2 klanten. Kabels trekken is te duur dus dat doen ze zelf wel even. Vervolgens moet ik uitleg geven hoe het dan moet en ook nog het gereedschap uitlenen om de klus uit te voeren. En dat allemaal onder het mom van service.

Ik betwijfel of je bij veel computerwinkels nog een echte PC op maat kan laten maken.
Over het 'maken' was geen enkele twijfel want destijds stond goede/volledige informatie op de site hoe het proces bij hen verliep.

Wat had je precies dan aan Azerty gevraagd, en wat was de verwachting?
Alle onderdelen waren in principe (in samenwerking met Helpmij) bekend, echter er waren wat specifieke eisen t.a.v. snelheid (zeer snel) en aantal USB-poorten die ik op de pc wilde hebben hebben. De verwachting was een snelle pc die past in de huidige tijd en ik was langs geweest met mijn oude pc en daar zat alles op en aan wat ik wenste echter niet meer naar deze tijd qua RAM en processor e.d.

RogerS heeft gelijk met zijn verhaal. Maar als ik een zaak bezoek praat ik niet over geld, wel over wat ik wil! Zeg dan gewoon, ik heb er geen belang bij of we zijn te druk e.d. Zet geen heel verhaal op de site dat u overal mee helpt, het proces kunt volgen en dat alles naar tevredenheid wordt opgelost. Er hoeft niets opgelost te worden in dit geval, er moet gewoon een moderne, snelle pc gebouwd worden.

Wat TS schrijft in post #5 , vind ik ook aan de prijzige kant.
Wellicht dat het zelf gaat proberen, dan maar een halve dag aan het in-uitbouwen !
Je hebt jezelf lekker geld bespaard, en naderhand kun je zeggen dat je het leuk/niet leuk vond .

Terug
Bovenaan Onderaan