• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Altijd rij 5 en verder selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mensen,

Ik heb een vraag over het selecteren van rijen. Ik heb op een tabel met gegevens een autofilter zitten en nou wil ik vanaf de bovenste regel van het autofilter de kolommen U tot en met AU selecteren. De bovenste regel staat altijd op de 5e rij maar het kan dus elk willekeurig regelnummer zijn. Het is dus de bedoeling dat kolom U tot en met AU geselcteerd wordt vanaf de 5e regel tot en met de laatste gevulde regel. Weet iemand misschien hoe ik dat met een stukje VBA kan oplossen?

Bvd!

Als je een echte tabel hebt.

Code:
sheets(1).range("tabel1")

Niels

Sorry, mijn excuses voor de onduidelijkheid. Het is geen "echte" tabel...

Zo dan?

Code:
Sheets(1).range("U5:AU"& sheets(1).cells(rows.count,"u").end(xlup).row)

Niels

hhhmm.. krijg een foutmelding.

Bijgeveogd een voorbeeld met hetzelfde principe maar dan met alleen kolom A en B. Wat dus de bedoeling is, is dat wanneer ik kolom1 filter op "1" (dit is dus alleen rij 6, 11 en 15) dat deze gegevens geselecteerd worden. Dus selecteren vanaf de "5e rij" wat in dit geval dus rij 6 is.

Bekijk bijlage selecttest.xlsm

Kijk eens goed naar mijn macro en de jouwe, je kunt niet zomaar de haakje op een andere plaats zetten.
Daarbij heb ik je een macro gegeven die het bereik bepaald, je zult nog moeten vertellen wat er mee moet gebeuren.
Er moet dus nog iets achter bv .copy of . delete enz.

Niels

Ik kom er nog niet helemaal uit...
Ik heb nu onderstaand in de module gezet maar krijg nog steeds een foutmelding.
Code:
Sheets(Blad1).Range("A5:B" & Sheets(Blad1).Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Copy

pppfffff.... wist ik wel.... Wat dom van mij...:shocked:

Werkt nu perfect! Super bedankt Niels!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan