AMD K7T Turbo2 Upgraden, wat max.

Status
Niet open voor verdere reacties.

edekorte

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Wie kan mij vertellen wat ik maximaal "kwijt" kan op mijn AMD K7T Turbo2 moederbord.
Ik heb nu : Athlon 1200 Mhz, 256 Sdram Pc133, Geforce2 32MB.
Help mij, alvast bedankt.

E. de Korte

Boekje moederbord ben ik kwijt ( Domdomdom )
Alvast bedankt voor de URL.
Hoe kan ik trouwens zonder risico mijn bios flashen ?

Ohja, ik sta open voor meer tips !

Zonder risico bestaat niet , maar als je dat nog nooit gedaan hebt moet je eerst ff goed de handleiding lezen die je ook op die site kan vinden.

Yessss...... BIOS ondersteunt nu tot 2600Mhz.
Werkgeheugen kan tot 1.5 Gb, beetje veel, he ?
Bedankt Petje11, voor de hulp.

en als je het progke MSI live monitor installeert dan gaat het flashen online en bijna volledig automatisch (= mij reeds 2x prima gelukt)

Online flashen

en als je het progke MSI live monitor installeert dan gaat het flashen online en bijna volledig automatisch (= mij reeds 2x prima gelukt)

Is idd. een leuke en gemakkelijke optie maar zorg voor een gezond en stabiel os. want een vastloper tijdens het flashen van het bios =< veel werk en ellende. (kosten)

Suc6

Mee eens, heb eens een keer mijn bios goed verkloot met die live-update. Kon toen m'n bios opnieuw laten programmeren.

p.s. Heb zelfde mobo met Athlon XP2000+ perfect draaien. (is nu XP2100 na OC )

Precies Tron, ik doe nooit flashen onder windows, beter gewoon met een bootflop doen, minste kans op ellende, is bij mij nog nooit fout gegaan

succes

Ik zou geen nieuwe CPU stoppen op het bord, je zal het toch amper merken.. Je geheugen is veel te traag. Ik zou dus iets doorsparen en dan nieuwe CPU, mobo en geheugen kopen.

Allemaal bedankt voor de nuttige tips.
Steve, leg eens uit over dat geheugen te traag is, heeft nieuwe cpu ( bijv. 2600 ) echt geen effect ?
Mijn werkgeheugen wil ik toch wel verdubbelen naar 512.

CU, edekorte.

Het gaat niet over de hoeveelheid, maar wel over de snelheid. Concreet: jouw geheugen laat een theoretische bandbreedte van 1064 MB/s toe, terwijl je CPU er 2700 MB/s aankan. Je gooit dus een heleboel bandbreedte weg, wat z'n tol heeft op de prestatie. Daarom zal je weinig verschil merken, je geheugen zal steeds de flessenhals zijn.

Je geheugen is en blijft pc133, dat schiet niet op aangezien zo'n processor met ddr geheugen zou moeten werken. Uiteraard zal het sneller gaan allemaal maar niet echt veel, het geheugen is nu een enorme bottleneck. Een nieuw moederbord en geheugen is geen slechte keuze.

succes

hypocrite.gif

haha je was me net voor, zal nog een keer naar het toilet gaan :D

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan