AMD Temperatuurtjes waar we trots op zijn!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Athlon AMD 2100+ CPU temp: 47ºC volgen BIOS, (Aida geeft 42ºC), Mobo:29ºC, zonder het zakie te belasten.

Bij standaard instellingen (100MHz) werd de processor als 1500+ herkend, bij 166MHz als 2700 :D! De actuele snelheid volgens Softtech CPUMHZ: 2162MHz.

Als ie dat werkelijk loopt: klopt die rating wel, mijn 2700+ loopt (non OC) op 2166 Mhz

Een 2100+ die zonder morren op 166 FSB loopt? Dat moet een Thoroughbred zijn.. Welke stepping en week?

Het is een Thoroughbred, stepping/week???
Ik gebruik de optimal settings in XP.

even mijn actuele temperaturen, valt mee volgens mij voor een AMD AthlonXP 1600+

Bijlagen

• temp01.jpg
    temp01.jpg
    37 KB · Weergaven: 26
Kheb een 2400+ en kheb me fsb als is op 200 gehad, maar ja ik merk niet zo zeer veel van de snelheid dus doe ik het rustig aan en hou ik hem lekker op 166!

Gaat ie nog lekker lang mee ook!!

Dus nu is ietsjes Overgekocked!

Eve ONTOPIC

IDLE/STRESSED

41/48
29/34

Netjes voor voor een 2400+ als 2700+ VIND IK!!!

Ach, als je hem op 200 FSB hebt lopen zal ie misschien een maandje minder lang meegaan.. Maar tegen die tijd heeft je 2400+ dezelfde status als een 386 die nú heeft.

Omdat het geheugen en cpu op de gelijke snelheid moet lopen en aangezien de snelheid op 166 mhz stond d8 ik zet de cpu er dan ook maar op!! :D

Dit zijn mijn temps:

stressed: (gemiddeld)
CPU: 52 C
Case: 37 C

normaal: (gemiddeld)
CPU:46 C
Case: 35 C

voor actuele info:
http://death-metal.homedns.org:5080/system

Deze temps zijn in een AMD Athlon XP1700+(palamino) op een ECS K7VTA3 Rev. 2.0 met een coolermaster cooler(met 60 mm fan @ 6000 rpm) en een casefan @ 2500 rpm

Geplaatst door Jabuzero
Wat is een goede en stille cooler?
Ik heb nu een Cooler Master (DP5-FJD1B) en deze zou
geschikt moeten zijn voor een AMD XP2600+, wat ik
ten zeerste betwijfel.
Ook gebruik ik Arctic Silver en is de heatsink voorzien
van een koperen plaatje waardoor de warmte beter
weg moet kunnen.

Heb op dit moment een AMD 1333 idle 29°C en stressed 32°C maar met een mooie waterkoeling en dit werkt toppie, zeer stil en constante temps.

grtz Ikke

Wat ik heel vreemd vind, is dat mijn AMD 1600+ op m'n MSI-KT4V zo'n 4 tot 8 graden warmer wordt dan op m'n Aopen AK77pro.
Zelfde CPU, cooler en pasta :8-0:

Zit er verschil in de FSB? Zo ja, dan krijgt je proc dus ook vaker (sneller achter elkaar) berekeningen uit te voeren. Bovendien zit er waarschijnlijk een andere sensor op dan op je oude temp, wat ook andere aflezingen kan geven...

FSB is gelijk aan die van de Aopen.
Als ik de FSB zou veranderen, dan veranderd de snelheid van de CPU toch ook, (MHz) of is dit een denkfoutje van mij?

Nee dit is helemaal correct! Processor snelheid= FSB maal Multiplier.

Geplaatst door Jabuzero

Zelfde CPU, cooler en pasta :8-0:
de koelpasta kan natuurlijk nooit helemaal identiek zijn. Of misschien krijgt je fan op het ene moederbord net wat meer spanning dan op het andere. (maar daar is het verschil eigenlijk wat aan de grote kant voor...)

Maar een kapotte tempsensor kan natuurlijk ook.

Geplaatst door meelman

de koelpasta kan natuurlijk nooit helemaal identiek zijn. Of misschien krijgt je fan op het ene moederbord net wat meer spanning dan op het andere. (maar daar is het verschil eigenlijk wat aan de grote kant voor...)

Maar een kapotte tempsensor kan natuurlijk ook.

Hij hoeft niet kapot te zijn hoor, ze zijn gewoon niet bijster nauwkeurig. Let vooral op Bios updates, daar wordt de temperatuurweergave van de temp sensoren nogal eens mee bijgesteld.

Geplaatst door basvdK

Hij hoeft niet kapot te zijn hoor, ze zijn gewoon niet bijster nauwkeurig. Let vooral op Bios updates, daar wordt de temperatuurweergave van de temp sensoren nogal eens mee bijgesteld.
ja, ik bedoelde idd een afwijkende sensor. Een kapotte sensor geeft uiteraard een waarde aan van ver onder het vriespunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan