AMD XP 1800+ vaak vast (blauw scherm.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikings

Banned
Lid geworden
1 apr 2006
Berichten
477
hallo..

ik heb een AMD XP 1800+ met windows 2000
deze dit vaak vast en vaak blauw scherm:

Blauw%20scherm.JPG


wie kan mij hierbij helpen.

zelf denk ik dat de schijf beschadigt is.
ik heb al ccleaner register fouten gerepareerd. en overige files (cookies tijdelijke internet besteanden) daarmee verwijdert. maar nog zit de pc wel is vast

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
 
Laatst bewerkt:
pc zit vaak vast bij het luisteren van muziek, dan niet met blauw scherm, maar dan zit het beeld vast, muziek stopt ermee, en muis en toetsenbord doen niks. pc zit voledig vast.
kan dit komen door hardeschijf.
ik wil wel een keer proberen een andere schijf er in te zetten, en bijvoorbeeld xp er op. en kijken wat er dan gebeurt.
loopt het ng vast kan ik altijd nog terug naar die vaste windows 2000.
 
Je hebt geen hardware de laatste tijd toegevoegd?

En update sowieso de drivers van verschillende hardware, bijv. videokaart en netwerkkaart.
 
Volgens mij is dit een geheugenprobleem of een FSB probleem, geprobeerd om de boel te overclocken?

Zet de ram timings in de bios eens wat soepeler, dus op een hoger getal, gebruik geen optimal o.i.d.

Je kunt ook een memtest uitvoeren, doe het wel per reepje, memetst vind je die memtest.
 
memtest heb ik al een keer uitgevoert.
FSB?

ik heb web USB PS2 aansluiting voor naar KVM Switch, dit werkt gewoon goed, en ook vgakaart naar clone. 1 naar een monitor/muis-toetsenbord andere naar kvmswitch.
met muis toetsenbord + scherm.

als ik die usb ik uit haal maakt het niks uit. volgensmij. ik kan het nog eens proberen.
het is vaak als ik muziek aan heb staan, of geluid afspeel.

met welke speler dan ook, ook internet spelers, flash.spelers.

ik zou misschien de drivers voor geluid opnieuw kunnen installeren, of zou dit niet helpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan