analyse blijft hangen bij 83%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
529
Na nieuwe windows 7 installatie en office installatie trage laptop Dell studio.
Met defraggle analyse/defragmentatie uitgevoerd maar die analyse blijft hangen op 83%.
Ook diagnostictest uitgevoerd: krijg foutcode 0142 en 0146.
Vreemd vind ik ook dat de harde schijf maar 52Gb ruimte over heeft van de 300 terwijl de besdtanden op de harde schijf heel weinig mb zijn, alleen de map documenten is met 75 gb het grootst. Kan ook windows old niet verwijderen, heoewel dat qua mb grootte eigenlijk niet echt nodig lijkt.

Probleem is die analyse in eerste instantie. Graag hulp.
 
als het over de windows defragger gaart vergeet het dan maar, je kunt beter die van piriform downloaden, veel efficienter en freeware
http://lmgtfy.com/?q=piriform+defraggler

ook handig is mss volgende software (als je hem nog ergens kunt vinden, is redelijk oude versie):
ashampoo winoptimaliser 2008 (ook freeware ondertussen)
 
Ik zal aan een beschadigd file systeem denken. Kan je Windows nog een keer installeren, maar dan eerst de partitie verwijderen , vervolgens opnieuw aanmaken, en met een full format?
 
het lijkt mij zo dat hij zijn bestanden wou behouden op zijn schijf,
aangezien het er 75gb is is het niet zo vanzelfsprekend om deze zomaareffe op een usb sticky te zetten, of op een externe hdd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat via defraggle van piriform. Maar een nieuwe installatie is inderdaad misschien beter! Lutz wat bedoel je met een full format? Want nieuwe installatie begrijp/kan ik wel. Maar bedoel je dat ik dan maar 1 partitie ofzo moet maken?
 
De bestanden staan nog op een harde externe schijf dus dat is niet het probleem.
 
Het gaat via defraggle van piriform. Maar een nieuwe installatie is inderdaad misschien beter! Lutz wat bedoel je met een full format? Want nieuwe installatie begrijp/kan ik wel. Maar bedoel je dat ik dan maar 1 partitie ofzo moet maken?

Windows kan zowel een quick format doen en verondersteld dan dat de harde schijf goed is, of een gewoon of full format. quick format het op goed Nederlands ook snel formatteren. Dat wil je dus niet.:thumb:
 
full format == format c:\

maw. tijdens de instalatie als hij vraagt of hij de schijf moet formateren (doet windows 7 instalatie disk dit nog?) ja antwoorden
 
Hoi,
doe eens een chkdsk /f /r
Hoe oud is de pc/laptop?
 
Laatst bewerkt:
Met opstarten via de upgrade dvd Windows 7 heb ik de C-schijf volledig geformatteerd. Installatie is wonderwel gelukt. Nu staat er nog wel een D-schijf met recovery ... ; kan ik die ook deleten en formatteren? Of beter behouden (ongeveer 9 gb groot de d-partitie)
Ik zet de vraag desondanks maar op opgelost.

Bedankt voor de reacties.
 
Als je ge-upgrade hebt naar Win 7 dan werkt volgens mij die recovery toch niet meer, of ik zou me moeten vergissen.
 
de recovery van oudere windows versies heb je niets meer aan,
je kunt beter net na de instalatie en instalatie van belangrijke progjes een goede backup maken
 
Dus gewoon nu die D-schijf (recovery enz) verwijderen. Dan moet ik toch ook die partitie kunnen verwijderen en dan wordt de huidige c-schijf toch nog groter?
 
Nee dan wordt het unlocated space, je kunt er dan wel een nieuwe partitie van maken of met externe software bij je C: voegen, of met uitbreiden (als hij direct aansluit op C: lukt dat binnen Windows ook wel denk ik). Je kunt hem ook gewoon formatteren, dan blijft de partitie bestaan, maar of dat lukt met die recovery erop weet ik niet zeker.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dan dat je met een of ander prg die ruimte kan toevoegen aan de c partitie. Of is het misschien handig die 9,99 gb te gebruiken voor bijvoorbeeld gedownloade prg.
 
moet je zelf weten,
er zijn idd programma's (die je op een cd meot zetten en dan van cd booten) die deze plaats bij je c schijf kunnen zetten
als je denkt dat het handig is om deze plaats bv enkel te gebruiken voor je documenten kun je deze gewoon formateren en heirvoor gebruiken
 
OK! Nogmaals bedankt voor de informatie!
Ga het deze week eens proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan