android apps op windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJanzen

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
Goeie morgen

Sinds een week heb ik ziggo alles in een, daar kan je ook tv mee kijken op al jouw schermen !
Nou niet dus ! ik heb windows in mijn pc en laptops, en dan gaat dat niet.
Nou hoorde ik van het programma ,, bleu stacks " , dat geinstalleerd en de ziggo app gedownload.
Lijkt prima te werken, de gids en alles komt in beeld, maar tv kijken ho maar.
Volgens de berichten werkt bleu stacks als een virtueel besturingssysteem en ,,denkt" de app dat hij in een android machine zit.
Heeft iemand hier ervaring mee, en enig idee waarom de ziggo app niet werkt.
De computer draait op windows 8.1

Jan

Het werkt niet, omdat ziggo het simpelweg nog niet ondersteund. Heb zelf die blue stacks nog niet geprobeerd dus daar kan ik niet mee helpen. Las gisteren wel toevallig een bericht dat Google ondersteuning van Android in Chrome wil gaan stoppen. Dat betekent dat over een tijdje je android Apps in Chrome (en dus Windows) kunt draaien.

android app in windows 8

De ziggo app werkt in android, het hele idee van bleu stacks is, android apps op een windows pc te draaien.
De app doet ook wel wat, ik kan de gids lezen en de informatie bekijken, alleen het tv programma bekijken gaat niet.
Op het net vindt je ook alleen maar negatieve berichten over het feit dat de ziggo app niet in windows werkt.
Maar d'r moet daar buiten toch wel ergens een handige jongen ( of meisje natuurlijk ) rond lopen die een truukje heeft bedacht !

Jan

Dat is helaas lastiger dan je denkt. Ligt ook niet aan Ziggo, maar aan de grote filmmaatschappijen. Ziggo mag alleen uitzenden als aan strenge eisen van anti-kopieer beveiliging wordt voldaan. Alle omwegen zijn dus wel zo'n beetje dichtgetimmerd. Zal ook wel de reden zijn dat er nog geen Windows applicatie is. Zou langs die weg veel te eenvoudig zijn de films/series op te nemen.

android app op windows 8

Hoe zit dat dan met KPN.
bij KPN alles in een kan je wel op je windows pc of laptop kijken.

Jan

Misschien eens bij KPN of Ziggo navragen. Dit is wat ik van de materie weet. Aangezien ik niet betrokken ben bij de contractonderhandelingen bij zowel Ziggo als KPN kan ik er verder ook niet veel zinnigs over zeggen.

Wat wel duidelijk is (zie ook de diverse draadjes hierover op internet) is dat Ziggo zijn prioriteit niet bij een Windows Applicatie heeft liggen. Of daar verandering in komt. Vrees van niet want veel concurrentie is er op dit moment niet in die markt. Gaat pas weer spelen als glasvezel veel beter beschikbaar wordt.

android app op windows 8

oké bedankt voor de moeite ik pruts nog wel wat verder,maar ik denk dat ik niet veel verder kom.

Jan

Verplaatst van Virtuele besturingssystemen naar deze sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan