animated button vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorrie01

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
79
ik kwam laatst een site tegen met daarop een animated menu button

http://www.dandypark.se

het menu heeft mouseover buttons waarvan ik niet snap hoe ze dat gedaan hebben,

flash is het niet gezien op het werk de flash buttons niet openen,

dacht met animated gif bij rollover, maar dan zou bij snel erover gaan de button niet onmiddellijk terugrollen,

in de broncode kan ik het niet terugvinden,

weet iemand hier hoe deze buttons gemaakt werden?
 
De site gebruikt jQuery... waarschijnlijk daarmee.

Overgens kan je dit effect op verschillende manieren bereiken. Het makkelijkst is javascript, eventueel in combinatie met css (denk aan een achtergrond-plaatje, en dan de positie hiervan)


:thumb:
 
Ik denk dat dit met JavaScript is gedaan. Als je met je rechter muisknop klikt en dan bron weergeven klikt, dan zie je de HTML. Dan zie je dit staan:

Code:
<li id="home" class="current"><a href="index.php" title="Hem" accesskey="1">Start</a></li>
<li id="about"><a href="foretaget.php" title="Om Dandypark" accesskey="2">Företaget</a></li>
<li id="services"><a href="tjanster.php" title="Våra tjänster" accesskey="3">Vad vi gör</a></li>
<li id="portfolio"><a href="portfolio.php" title="Vår portfolio" accesskey="4">Portfolio</a></li>
<li id="contact"><a href="kontakta-oss.php" title="Kontakta oss" accesskey="5">Kontakta oss</a></li>

Dit is het menu met die bewegende dingen. Denk dat je daar eens mee verder moet zoeken. Ik had vroeger een site gevonden met allemaal voorbeelden met geanimeerde zaken icm JavaScript. Helaas bestaat dit niet meer.

jQuery heb ik nooit van gehoord, maar ik zou het simpel houden en eens kijken of JavaScript dit kan (volgens mij wel).

Succes!
 
jQuery is een JavaScript library, en daar is het inderdaad mee gedaan.
 
ziet er idd wel grappig uit
hebben jullie er iets ana dat blijkbaar iets van googleapis.com nodig is?
aangezien het menuutje niet werkt als ik van die site de javascript blokkeer.
mogelijk staat daar wat code waarnaar doorgelinkt wordt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan