Annuleer knop niets opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinr1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
110
Hallo allemaal,

Heb een formulier met <Gevensinvoer> Ja, daarbij wat invoer velden.
Heb een knopje met: Annuleren gemaakt.

Macro's by 'OnClick':
VensterSluiten: {hetvenster waar ik nu inzit]
Opslaan: Nee
OpenForm: "XYZ"

Als gebruikers nu ook maar iets toevoegen aan een veld wordt automatisch een nieuw ID aangemaakt, prima.
Maar als mensen nu op annuleren klikken wordt het ID automatisch opgeslagen in de tabel met de ingevoerde gegevens...

Hoe voorkom ik dit?
 
Zodra er een veld wordt ingevuld, maakt Access een record aan. Met een waarde in het ID veld, want zo te zien is dat een Autonummer veld. Je moet een actie Me.Undo opnemen in de knop, voordat het venster wordt gesloten.
 
Volgens mij gaat dat niet werken.
Als er ook maar 1 letter/cijfer wordt ingevoerd in de textbox wordt er gelijk een nieuw ID gemaakt.
Alle velden staan op: "er moet iets ingevuld worden ( Validatieregel) .

Misschien iets in de richting als er op annuleren wordt geklikt: Voer voor elke textbox de letter A in. Verwijder erna het record.?
 
Gaat wel werken; het record wordt namelijk verwijderd als je een Undo doet op formulier niveau. Je bent, als je ook een Autonummerveld gebruikt, alleen het nummer kwijt. Als je daarna een nieuw record aanmaakt, krijg je dus gaten in je nummering. Maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn.
 
Da macro die je nu hebt is bere makkelijk te maken met VBA:

Code:
Private Sub cmdAnnuleren_Click()
    Me.Undo
    DoCmd.Close acForm, .me.Name, acSaveNo
    DoCmd.OpenForm "xyz"
End Sub

Google ze :D
 
Code:
Private Sub Command83_Click()

 
Dim intProcced As Integer
 

If Me.Dirty = True Then
DoCmd.Close acForm, "Klacht Toevoegen", acSaveNo
DoCmd.OpenForm "Menu_Medewerker", , , , , , ""
Exit Sub
End If

 
 

        Exit Sub
    
 
End Sub

Dit heb ik nu. Werkt. alleen klein foutje. Als ik nog niets ingevoerd hebt, moet ie al naar formulier: Menu_Medewerker gaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan