ap divs centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo, ik heb een apdiv met daarin een image.
dat is schaalbaar, zodat het plaatje ongeacht welke resolutie altijd relatief even groot blijft tov het beeld.
maar dat is dus geen achtergrond, want dat kon niet want dan kon ik het niet schalen. dus moest het in een apdiv.

nu wil ik hierop een div leggen voor de content maar wat ik ook doe, die tweede div wil maar niet centreren. bij de eerste div had ik gewoon margins 0 auto 0 auto maar dit gaat bij de tweede div op een of andere manier niet.

hoe kan ik nu de eerste afdiv met het plaatje rustig laten liggen , gecentreerd en daar weer bovenop een gecentreerde apdiv leggen?

bij voorbaat dank, jeel2008

Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp. Wat 'n apdiv is weet ik ook niet. Is dat 'n absoluut gepositioneerde div? In dat geval kun je die niet centreren met margin: 0 auto,

Als je 'n div met 'n afbeelding hebt en je wilt daar tekst (of andere content) overheen zetten, zou je 'n wrapper-div kunnen maken, die je relatief positioneert (of absoluut, als hij maar positie heeft).
Dan zet je de eerste div met de afbeelding daarin.
De tweede div met de content zet je er ook in, en die kun je dan met behulp van position: relative, position: absolute; 'n negatieve marge, of wat verder ook maar goed uitkomt over de div met de afbeelding heen zetten.
Als dit 't niet oplost, dan moet je je vraag even verduidelijken en de code geven of - liever nog - 'n link naar waar 't online staat.

apdiv

hallo goeroeboeroe
een apdiv is inderdaad een absolute position div.

ik ga je antwoord even uitproberen een dezer dagen.
maar alvast bedankt voor de tip.

groeten jeel2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan