Apple Tv hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

KayDee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2012
Beste mensen,

ik heb een aantal weken terug een appletv aangeschaft, vooralsnog erg tevreden, maar loop nu tegen het volgende probleem aan:

- bij 80% van het streamen van 1080p films hapert de appletv (sommige gaan dus wel goed).

Het rare is dat als ik een DVD9 bestand stream gaat het perfect, met sommige 1080p films (zelfde grootte als de anderen) gaat het ook goed.

Mijn PC is bekabeld naar de router de apple tv is wireless. Ik heb de appletv wired geprobeerd, maar dit heeft niet geholpen.

Nu ben ik heel erg aan het twijfelen aan mijn lan netwerk speed, kan het hiermee te maken hebben? Ik heb wel via diverse speedtest sites een downspeed van rond de 40mb en upspeed 4mb, maar dit heeft verder niets met het streamen binnen je eigen netwerk te maken toch?
Kan het aan een instelling van mijn router (WNDR4000) liggen?

Alvast dank voor eventuele reacties/hulp...

Welke versie van Apple tv heb je?
De nieuwste(sinds 2 weken te bestellen via Apple) versie kan pas overweg met 1080p. De oudere versies kunnen alleen overweg met 720p.
Hoe groot zijn de meeste bestanden ongeveer?
Wordt er op het interne netwerk niet andere dingen overgepompt tijdens het streamen? Bijvoorbeeld een backup of zo?

Ik heb de atv2 dus niet de nieuwste, maar deze kan ook overweg met 1080p, wordt omgezet naar 720p. En verder niets op pc aanstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan