Array aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Hallo,

Ik wil graag een array van mogelijke waardes maken.

Ik wil een vergoeding toepassingen dit wordt $prijs.

De vergoeding is tussen de 50 en 1000 punten op mijn site.

Het moet wel in hele getallen blijven van 50 dus 50,100 etc

dus zoiets $prijs=array(50,100,150) maar dit werkt helaas niet weet iemand hoe ik dit maak?

Dit heeft niets met sql of mysql te maken. Aan je code te zien hoort dit in het php forum thuis.
$prijs=array(50,100,150) maar dit werkt helaas niet
Dat werkt prima.

Maargoed, je bent op zoek naar een loop waarmee je een array vult:
PHP:
<?php
	for ( $i = 50; $i <= 1000; $i += 50) {
		$prijs[] = $i;
	}
	print_r($prijs);
?>

Hallo,

Dat laatste is inderdaad wat ik bedoel, alleen krijg ik altijd 1000 als prijs. Overigens werkt het alleen als ik [] weg haal achter $prijs.

Ik zie inderdaad dat ik in het verkeerde topic zit sorry.

Ook als je dit intikt, aangenomen dat je die code van flitsflitsflits er al in hebt staan?
PHP:
print $prijs[100];
Dit zou toch gewoon wat weer moeten geven, en niet 1000...

Je moet nog maar eens lezen hoe arrays werken. Door die blokhaken wordt een array gevult, als je die weghaalt hou je een simpele variabele over. Als je mijn code rechtstreeks overneemt kun je zien dat de array alle waardes van 50 tot en met 1000 bevat met een interval van 50.

Hallo,

Ik heb nu het volgende erin staan:

PHP:
        $prijs[] = $i;
    }

en vervolgens om de prijs toe te voegen aan de tabel:

PHP:
Mysql_Query("INSERT INTO `inlogbonus` (id,gebruikersnaam,geld,datum) VALUES ('','".$_COOKIE['Gebruikersnaam']."','$prijs','".Time()."')") OR DIE(Mysql_Error());

Ik snap niet wat ik fout doe hier, ik heb de code letterlijk overgenomen alleen print_r weggelaten maar als ik dat laat staan heb ik hetzelfde.

Dus je bent niet op zoek naar een array, maar naar een variabele waarde. Dit had je beter in je openingspost kunnen vermelden. Ik zal in dit geval doorborduren op mijn code: met array_rand() kun je een willekeurige waarde uit de array plukken. Dus dan krijg je zoiets:
PHP:
<?php
        $prijs[] = $i;
    }
	//echo $prijs[array_rand($prijs)];
	$query = "INSERT INTO `inlogbonus` (gebruikersnaam,geld,datum) VALUES ('".$_COOKIE['Gebruikersnaam']."',".$prijs[array_rand($prijs)].",'".Time()."')";
	//echo $query;
?>

Hallo,

Heb het inderdaad neit zo duidelijk vermeld maar dit werkt super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan