artikels kopieren naar bestelformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

NKOTB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2013
Berichten
2
goedemiddag,

in access 2007 heb ik een artikelbestand gemaakt met de voorziening om bestelbonnen te kunnen maken. Als het bestelformulier opent en je selecteert een leverancier, dan kan je een formulier openen en krijg je alle artikels die wij afnemen bij die specifieke leverancier. Je kan elk artikel individueel aanklikken om te bestellen en dat gebeurd perfect naar de besteldetails.
Het subformulier van de bestelbon zou normaal de bestelde artikels moeten tonen, maar doet dit nooit wat ik ook probeer. De standaardwaaarde van het subformulier is automatisch die van het hoofdformulier. De waarde wordt ook ingevuld, maar niet bewaard in de tabel besteldetails.
Kan iemand me zeggen wat ik fout doe of vergeet?
Ik heb de database opgeslagen om compatibel te zijn met access 2003 en bijgevoegd.

Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Je opzet is wat mij betreft niet geweldig. Laten we met de grootste fout beginnen: in je tabel Besteldetails sla je een Artikelomschrijving op, niet het ArtikelID. Datzelfde probleem heb je ook in de tabel [Referenties], waar je niet de ID's opslaat, maar de namen. Gelijk aanpassen die handel.
Nu het hoofdprobleem. Een bestelling is in mijn ogen altijd één bestelling bij één leverancier. Op je hoofdformulier selecteer je dus eerst die leverancier. Vervolgens filter je in het subformulier de keuzelijst met Artikelen op LeverancierID. Je hebt dus helemaal geen extra formulier nodig, dat is alleen maar overbodige ballast.
 
goedemorgen Michel,

alvast bedankt voor je feedback. Wat je suggesties betreft om de tabellen aan te passen, dat kan ik inderdaad begrijpen. Het was niet de beste aanpak, maar het werkte wel.
:eek:
In eerste instantie had ik inderdaad gewoon een hoofdformulier en een subformulier, maar dat kreeg ik niet aan de praat + het werkte niet vlot. Je had geen overzicht van wat je reeds had besteld in de bestelbon.
Nu kies ik in het hoofdformulier de leverancier, daarna open ik met de knop een formulier met alle artikelen van die leverancier. Bedoeling was om dan met een klik van de knop de artikelgegevens te kopieren naar het subformulier. Op zie manier kan je ook visueel opvolgen hoever je staat. Helaas werkt het dus niet naar behoren. Het geselecteerde artikel wordt gekopieerd naar de juiste tabel maar wordt niet zichtbaar in het subformulier. Ook met "vernieuwen" of "scherm bijwerken" lukt het niet.
:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan