ASDL of kabel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Wie kan mij adviseren

wat is sneller asdl of kabel ?
ik weet niet wat ik moet nemen, maar wil wel zo snel mogelijk surfen.

gr Carina
 
Hoi,

Ik heb Wanadoo Broadband Premium (gem. ca 110KByte/sec en dus meer dan 20 maal sneller dan telefoon)
Ben erg tevreden al kan ik het niet vergelijken met ADSL.
Ik heb hier gewoon voor gekozen.
De snelheid is wel hoog maar afhankelijk van het aantal gebruikers in de wijk.
In een rustig wijkje met eensgezinswoningen zit je dus in principe beter dan in een flat met 15 verdiepingen.
ADSL heeft een constante snelheid.

Wat voor jouw mogelijk is kun je hier zien.(ook veel info)

Grtzzz.
 
Laatst bewerkt:
Carina,

Ik heb 4 jaar geleden kabel gehad en ik heb nu ADSL. Wat sneller is, is lastig aan te geven want in beide soorten zijn er diverse opties qua snelheid te koop. Het is maar net wat je ervoor wilt betalen.

Toevallig las ik op de site van mijn provider dat KPN zijn MXstream abbo's qua snelheid met een kwart gaat verhogen (kosteloos). In mijn geval, ADSL basis van HCC, betekent het dat ik op ruim 100 Kb/sec kom te zitten (nu 82 Kb/sec) voor een bedrag van 49 € per maand.

Kijk wat een kabelprovider voor die centen aanbiedt en beslis wat je doet. Het is momenteel wat ondoorzichtig aan het worden omdat er zoveel abbonementsvormen zijn.

Als je twijfelt tussen 2 of 3 abbo's, kom dan in dit forum met de overgebleven providers, misschien kunnen we de voorwaarden tegen het licht houden en je adviseren.........

Een belangrijk nadeel heeft de kabel wel : als er veel mensen in jouw woonwijk online zijn (en ze zitten allemaal bij dezelfde populaire lokale provider) dan zakt de snelheid als een baksteen. Daar heeft ADSL geen last van zoals Funzipp al schreef.

Vergelijk het als volgt : met de kabel moet je allemaal via dezelfde "oprit" de snelweg op terwijl je bij ADSL allemaal een prive "oprit" naar de snelweg hebt.
 
slk300,

Hartstikke goed het overzichtje, maar kun je er ook even een linkje bij plaatsen (bron) ?

Het gepresenteerde overzichtje is m.i. namelijk wel goed, maar niet compleet............... en ik zou dat even willen checken op die site.
 
Ik heb al jaren kabel. Als ik straks ga verhuizen stap ik over op ADSL. Omdat de snelheid (zie reacties boven) mij teveel fluctueert. ADSL garandeert constante snelheid. Kabel is vreselijk snel, midden in de nacht bijvoorbeeld, maar meerdere gebruikers online kunnen de boel flink vertragen.
Ook speelt de provider een rol. Bij ons is Chello monopolist. En hoewel ze zeggen er alles aan te doen om de klantvriendelijkheid en de kwaliteit te verhogen, lukt ze dat nog niet best...
 
Dan moet je via starpgina in een vakje:

Vergelijk ADSL en Kabel.
Je moet daar je postcode en huisnr. intikken

Dan heb je al wat

:cool: :thumb:
slk300
 
oke, oke,

maar ik bedoelde eigenlijk dat ik naar DIE site wil (voor zover het een site is)
 
Carina1,

Het ligt er ook aan welke kabel provider bij jou in de buurt zit.

Mocht @home dat zijn zou ik voor @home gaan
 
ik heb telenet internet (kabel) en ik ben altijd veel sneller dan adsl bij downloaden. vaak wel ietsje trager bij uploaden.
 
Wat vindt je belangrijk voor je verbinding? Upload of download?

Neem je kabel ben je ook afhankelijk hoeveel mensen er bij jouw in de buurt op de kabel zitten, dit kan nl je snelheid negatief beïnvloeden. En de upload is niet zo hoog.

Kies je voor ADSL, zou ik gaan voor DEMON(BBNED), deze hebben leuke prijzen, en ook een hoge upload.
Postcodecheck


Greetz Patrick
 
NZ1900,

Jouw vraag / stelling dat het onderzoek van de consumentebond onvolledig is, moet ik ietwat nuanceren:

Het klopt en toch ook weer niet. Het onderzoek van de consumentenbond is gebaseerd op de abbo's die haar leden hebben EN op leden die bereid waren mee te werken aan het onderzoek. Het betekent dus dat het onderzoek zodanig compleet is, dat het een beeld geeft van providers die bij het gemiddelde nederlandse gezin "in trek zijn", niet van ALLE in Nederland beschikbare providers. Je mag er daarnaast vanuit gaan dat leden van de consumentenbond over het algemeen zodanig "goed geinformeerd zijn", dat zij niet de beste providers links laten liggen. ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel allemaal voor de reacties

maar nu heb ik nog 1 vraagje (misschien een overbodig vraaje) maar ik heb er echt geen verstand van.

ben je met asdl telefonisch bereikbaar net zo als je dat bent als je kabel hebt??

gr Carina
 
Geplaatst door Carina1
Dank je wel allemaal voor de reacties

maar nu heb ik nog 1 vraagje (misschien een overbodig vraaje) maar ik heb er echt geen verstand van.

ben je met asdl telefonisch bereikbaar net zo als je dat bent als je kabel hebt??

gr Carina

ja
 
Vertel eens wat je van plan bent met de internet verbinding? Zoals hoeveel pc's je erop aan gaat sluiten, hoeveel mensen er gebruik gaan maken van de verbinding, wat de voornamelijke toepassingen zullen zijn (gamen, downloaden, internetten, mailen enz enz??) en wat je max wilt uitgeven p/m.


Zoals hierboven al gezegd, er is (in de meeste gevallen) maar 1 kabelprovider aanwezig in jouw gebied, dus wat kabel betreft heb je geen keus. Welke ADSL aanbieders (KPN, BBned, Versatel, BaByXL/Tiscali-wholesale) er in jouw centrale aanwezig zijn bepaalt je mate van keuze.

Wat ADSL betreft kan ik je net zoals iemand hierboven BBned/Demon aanraden. ADSL vanaf 19.95 en tot 1 januari 2004 gratis modem + aansluitkosten. https://services.nl.demon.net/xdsl/express/text.html

succes;)

p.s laat effe weten wat je hebt gekozen en waarom als je wilt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan