ASDL of kabel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door patrickt


FF corrigeren, bij het abbo van €19,95 is het modem niet gratis, nl €75,- , en €100,-- aansluitkosten

Greetz Patrick

Thanks Patrickt :thumb:
 
In dit topic wordt gepraat over de snelheid , maar wat ik veel belangrijker vind is de juiste keuze van provider

Ik zit net als pasja bij hcc net , en moet zeggen dat ik altijd al een verbinding heb gehad zonder onderbreking en een goede download snelheid.

Ik vind dit toch belangrijker dan een super hoge snelheid en kans op onderbreking.

groetjes speedtouch
 
hoi

chello (ups) zit hier in de regio
en ik wil graag gaan downloaden, surfen,spelletjes spelen online enz.

nu weet ik niet goed wat het snelste is kabel of asdl
de prijs maakt me niet uit.

gr Carina
 
chello in de regio

Heb zelf chello (en gelukkig een beetje verstand van het
een en ander op pc gebied) en ik moet zeggen na een
moeilijke start loopt het tot nu toe uitstekend.
Qua snelheid kan ik je niet veel wijzer maken want het
belangrijkste voor mij was voor een vast bedrag onbeperkt te kunnen surfen en de snelheid vind ik dus van minder belang, echter het gescherm met upload- en downloadsnelheden vindt ik best komisch ; vast staat in elk geval dat alles nu natuurlijk 300 keer sneller gaat dan voorheen met mijn telefoonlijntje :D :thumb:
 
Carina,

als de kosten voor jou minder van belang zijn, maar daarentegen de snelheid wel doorslaggevend is, dan luidt mijn advies :

pak een adsl abonnement van 2048 / ?? (de vraagtekens staan voor upload, die snelheid is mij even ontgaan) De reden dat ik je geen kabel adviseer is vrij simpel :
bij kabel ben je afhankelijk van het aantal gebruikers op de "kast" in jouw wijk (althans hoeveel van hen er gelijk met jou online zijn) en als dat op bepaalde tijden er veel zijn, dan gaat de snelheid naar beneden. Vergelijk het met een oprit naar de snelweg A12 : bij kabel moet je met zijn allen die "publieke" oprit op om op de A12 te komen -en dat KAN vertraging opleveren-, bij ADSL heb je vanuit jouw garage een EIGEN oprit naar de A12.

Kijk bijv. hier voor namen en prijzen :

http://www.speedtest.nl/Database/Ra...TT=on&chkCTA=on&chkCTI=on&chkCTD=on&chkCTW=on

en als je er een gevonden hebt, vraag in DIT forum even naar gebruikerservaringen. De snelste hoeft immers niet altijd de beste te zijn...................
 
Laatst bewerkt:
en voor de goede orde (voor zover dat tenminste geen "oud nieuws" is voor je):

de adverteerders hebben het in de advertenties altijd over ?? kbit/s en NIET over de "spreeksnelheid" Kb/sec.

M.a.w. als je spreektaalsnelheid wilt weten moet je het aantal kbit/s verminderen met zo'n 15% en dan delen door 8.

Zelf heb ik ADSL-basis van HCCnet, advertentiesnelheid downstream 768 kbit/s. "Spreektaalsnelheid" is dus

15% van 768 = 115
768 - 115 = 653
653 / 8 = 81,5 Kb/Sec en DEZE waarde is precies de waarde die ik aflees als ik snelheidstestjes bij www.speedtest.nl of www.mordax.nl doe............ :D

Trouwens, binnenkort gaat KPN mijn snelheid kosteloos ophogen naar zo'n 101 Kb/sec :D :D :D
 
Wanneer je online wilt gamen, neem dan ook een hoge upload.
Qua upload is Demon een prima keus, al lees ik sinds een paar dagen in de nieuwesgroep van Demon, dat de ping steeds hoger wordt.(misschien door het enorm aantal toegenomen abbonnee's)

Het blijft altijd min of meer een gok, en vertrouwen op iemand anders zijn ervaring.

Wanneer je prijs niet belangrijk vindt, neem 2048/1024 of 8192/1024, resp. €55,00 en €65,00.
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html


Greetz Patrick
 
Geplaatst door patrickt
Wanneer je online wilt gamen, neem dan ook een hoge upload!

Bandbreedte is geen issue bij online gamen! Met een 64 Kbit upload kun je prima online gamen! Kijk maar eens als je een uurtje online hebt gespeeld hoe weinig data verkeer je dan hebt gehad.
 
Dank je wel allemaal

Ik denk dat mijn vraag door al jullie reacties nu opgelost is, althans opgelost............ik kan er weer verder mee.
Nu ga ik in de warboel van internet aanbieders zoeken

bedankt allemaal

groetjes Carina
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan