assus eec Pc met win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik heb zo een kleine laptop, maar die is traag, dat hou je niet voor mogelijk en dit eigenlijk al sinds hij nieuw is.
Ik heb er zelf nooit op gewerkt maar nu ga ik dat wel doen.
Is dat misschien normaal voor Win7 of zou ik daar iets aan kunnen (laten) doen?

15 tot 30% snelheidswinst bereik je door het geheugen te verdubbelen van 1 naar 2 giga, maar desondanks zal íe t.o.v. een desktop of een 'echte' laptop, altijd vreselijk traag blijven. Ik heb ook zo'n ding, weliswaar een 10" Toshiba, maar die is qua spects hetzelfde als de jouwe. Ik vermoed dat ook in jouw machientje een dualcore Atom 1,6 GHz processortje zit en daarnaast de Intel GMA videochip?

Ik gebruik 'm dan primair ook als agenda en daarnaast voor PowerPoint presentaties, want met name binnen PP is íe net zo snel als de snelste desktop tijdens een presentatie. Voor Googlen is íe trouwens ook prima geschikt.
Wat voor virusscanner heb je draaien? Op de mijne maakte ik 3 jaar geleden de fout dezelfde scanner te installeren als op mijn desktop. Pas toen ik na 2 maanden tergend langzaam internetten ontdekte dat mijn virusscanner eigenlijk alleen maar voor machines met een snelheid van boven de 1,6 GHz geschikt was en ik AVG installeerde, werd het geheel wat meer aanvaardbaar. Maar het blijven netbookjes, linksom of rechtsom...........

Laatst bewerkt:
Grappig om dat van een THSM te lezen maar van meer geheugen wordt niets sneller alleen minder langzaam als er niet hoeft te worden geswapt.

Je kunt de boel gaat nakijken of er niets is wat niet mee opgestart hoeft te worden, dat uitschakelen of wissen uit opstarten via msconfig of ccleaner.

De boel ernaast een beetje tweaken kan ook nog maar een snelheidsmonster wordt het nooit.
http://www.tweaking.com/content/page/advanced_system_tweaker.html
Goed kijken wat je doet, overigens.

...................van meer geheugen wordt niets sneller alleen minder langzaam......................
Dat vind ik nu best wel aardig om te lezen. Da's wellicht een woordenspel? Zouden wij het misschien eens kunnen worden over de volgende stelling:

iets dat ná aanpassing minder langzaam gaat dan vóór de aanpassing, gaat dus sneller dan dat het in eerste instantie -vóór de aanpassing- ging?

Daarnaast : leen maar eens zo'n ding met 1 gig en stop er maar eens een reepje van 2 gig in, dan merk je hoeveel sneller (oeps, pardon : 'minder langzaam') het gaat. ;)

Laatst bewerkt:
Wow, da's een goeie. Primaire reactie zou zijn: het 3,5 jaar oude netbookje van mij is net zo snel (of langzaam ;) ) als het splinternieuwe tabletje hier in huis.
ik hoor de eigenaresse van het tabletje regelmatig zuchten dat bij meerdere geopende pagina's de boel niet verder kan. Dit vanwege de beperkingen van dat tabletje. (Toch zeker niet de minste : een Samsung Galaxy tab 2 7") Daarnaast -en da's niet onbelangrijk-, is dé hamvraag : waarvoor wil je het digitale speeltje gaan gebruiken? Afhankelijk van het antwoord op deze vraag ben jij 'rijp' voor óf een Netbookje / Laptopje, dan wel een tabletje.

Laatst bewerkt:
(oeps, pardon : 'minder langzaam') het gaat. ;)
Off-topic
Gaat erom dat door het wegschrijven naar het wisselbestand op de harde schijf het langzamer wordt als het interne geheugen opgebruikt is maar meer geheugen an sich doet verder niets met de snelheid van een systeem, ipp zelfs langzamer omdat er meer geheugenadressen ingelezen moeten worden al zul je daar niets van merken.
Maar goed, die kreet hoor je vaker als iemand zijn systeem wil versnellen, "verhoog het geheugen" maar dat is een wijdverbreid misverstand.

On-topic.
TS, denk idd dat de huidige tablets sneller zijn dan een wat oudere netbook, ligt er ook aan wat je ermee doet.

Ter aanvulling : ik mag graag ergens in Duitsland of zo in de bergen en de bossen lopen. Daarvoor heb ik een handheld Garmin Oregon 450 device. Om tijdens mijn verblijf in het buitenland routes op een laptop te kunnen maken en deze naar de handheld GPS over te kunnen zetten, moet ik de Garmin software 'Basecamp' draaien. Deze software draait NIET op een doorsnee Tabje, daarvoor moet ik Windows hebben. En idd. daarom sleep ik mijn netbookje mee met vakantie. Kijkend naar wat de Tabjes vandaag de dag allemaal kunnen en vooral ook hoe snel ze de taken kunnen verrichten, had ik allang mijn netbookje afgeschreven en een Tabje gekocht áls ik daar maar 'serieuze' Windows programma's op kon laten draaien en daar zit 'm nu net even de 'kneep' met al die Tabjes en is de vraag aan jou WAT je met het Tabje wil gaan doen zo allemachtig cruciaal.

Laatst bewerkt:
Weet je, dat ding lag hier in de kast en de baas gebruikt het niet om te surfen omdat het te langzaam is.
Buiten mijn laptop zou dat handig zijn om af en toe een online cursus via internet te laten draaien.
Ik heb de indruk dat dat ding achter de schermen altijd iets aan het doen is, zonder dat je vraagt.
Op mijn laptop heb ik xp, werkt prima, vanwege de programma's die ik draai, dus dacht ik dat het aan windows 7 zou liggen.
Dus, surfen op het net doe je best met een tablet, of niet.

Nee, da's nu net de grap, surfen doet mijn Toshibadingetje vrij snel, de problemen zijn met name de opstart van 7 Starter (minuut of 4 a 5) en daarna het openen van Officeprogramma's. Eenmaal IN een Office applicatie gaat het werken eigenlijk best wel snel en agendabeheer in Outlook gaat simpelweg razendsnel, maar ja, dat 'kost' ook geen capaciteit ; door een agenda bladeren, afspraken invoeren, een contactpersoontje opzoeken en / of een mailtje versturen.

Echter mét 2 giga geheugen aan boord. De Netbookjes werden / worden standaard met 1 gig afgeleverd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan