15 tot 30% snelheidswinst bereik je door het geheugen te verdubbelen van 1 naar 2 giga, maar desondanks zal íe t.o.v. een desktop of een 'echte' laptop, altijd vreselijk traag blijven. Ik heb ook zo'n ding, weliswaar een 10" Toshiba, maar die is qua spects hetzelfde als de jouwe. Ik vermoed dat ook in jouw machientje een dualcore Atom 1,6 GHz processortje zit en daarnaast de Intel GMA videochip?
Ik gebruik 'm dan primair ook als agenda en daarnaast voor PowerPoint presentaties, want met name binnen PP is íe net zo snel als de snelste desktop tijdens een presentatie. Voor Googlen is íe trouwens ook prima geschikt.
Wat voor virusscanner heb je draaien? Op de mijne maakte ik 3 jaar geleden de fout dezelfde scanner te installeren als op mijn desktop. Pas toen ik na 2 maanden tergend langzaam internetten ontdekte dat mijn virusscanner eigenlijk alleen maar voor machines met een snelheid van boven de 1,6 GHz geschikt was en ik AVG installeerde, werd het geheel wat meer aanvaardbaar. Maar het blijven netbookjes, linksom of rechtsom...........