asus a7n8x en asus fx5200

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Stigter
Betekent dat dat de processor op max 2.93 ghz kan worden gezet?
Waarschijnlijk betekend het dat je moederbord een 2,9ghz processor aan kan.

Re: PCI Locken

Geplaatst door tron

Vergis je niet....

Je IDE aansluiting (Harde schijf) is in principe ook een PCI bus.

Je schijf zal dus ook mee moeten kunnen.

Misschien is mijn reactie overbodig maar beter 1 reactie te veel dan te weinig.. :)

Mvg.

Bedankt Tron, daar had ik niet aangedacht, en wellicht zo velen niet, maar met de huidige stand van zaken zou een harde schijf toch makkelijk op 166 mhz moeten kunnen draaien? of word deze in de bios op 133 mhz gehouden?
Bedoel als ik nou een processor op 333 mhz had gekocht? Dan had de hd toch ook op die snelheid gedraaid? Of denk ik weer harstikke krom?

@ Zeeland,
ik had ook al lopen googlelen, maar kwam er niet..

@ Lex
Het mobo moet zeker tot 2.9 ghz aankunnen, maar waarom word die melding specifiek gedaan bij mijn processor.. Ik heb de site gezien van amd, (kan hem niet meer vinden) daar werd het ook vermeld, alleen in het engels en zoals bekend is mijn engels niet al te best (nederlands ook niet echt:D )

PCI en HDD

De PCI bus loopt op 33 Mhz. maar zal indien je de FSB gaat verhogen (net als de CPU snelheid) met de factor van de multiplier toenemen.

De Harddisk is zoals je zelf al aangeeft 1 van de vergeten onderdelen bij veel overklokkers maar daardoor niet minder belangrijk voor een stabiel systeem :)

Als je echt serieus wil overklokken dan is een PCI lock of divider eigenlijk een must.

Zonder deze optie en zonder behoorlijk (lees doordacht) koelsysteem zal je slechts een marginale verbetering van de snelheid opmerken of een instabiel systeem krijgen.

Ik heb me niet genoeg in de specs van je mobo verdiept zodat ik niet weet of je mobo deze functie aan boord heeft.

Maar ondanks dat wens ik je veel suc6 :)

Grtz.

Geplaatst door zeeland174
ja hoor agp/pci lock zit aan boord bij dit mamaplankje

Kijk, met jou kan ik praten:D
blijkt dat je al genoeg in de bios hebt gezeten....
Ik zal komende dagen eens op me gemak ervoor gaan zitten... heb wel zoiets gezien volgens mij, bij user defined of zoiets toch? Dan komen er opeens bepaalde funkties bovenwater...

He, ik open tegen de tijd dat ik echt wil gaan klokken wel een nieuw topic. Voor nu is deze echt opgelost:thumb:

Even gauw nog.
dus agp/pci lock aan en lekker knoeien met fsb en multiplier kan ongestoord als ik het zo lees..

Over de koeling maak ik me geen zorgen, deze draait met een kamertemperatuur van 28 graden op iddle 38 graden en stressed rond de 42 graden. Zie voor picture ook mijn handtekening (mijn systeem)

@Zeeland

Ik heb nu volgens mij alle mogelijke opties geprobeerd in bios, maar welke is het om de agp-pci te locken?

En krijg telkens foutmelding na opstarten dat ik een corrupte file heb in windows/etc/etc en wordt geadviseerd om windows opnieuw te installeren..
Daar voel ik eigenlijk niet zo veel voor.

Wat doe ik fout.

@Moderator,
is de sectie overklokken verwijderd na de nieuwe update? Of kijk ik niet goed?

Even een update over dit "wonderbordje"

Hij word geruild voor een ander merk.. Alleen maar problemen ermee.
Heb ik gewoon pech? Of heeft asus de plank (bord:p ) volledig misgeslagen..

Gisteravond netjes uitgezet. Zoals altijd ook stroom eraf.. Vanochtend niets meer.......... maar dan ook helemaal niets. Alleen de fans draaide.

Met de pest in me lijf toch maar naar het strand gegaan.. vanmiddag thuis gekomen en hij doet het weer.. totdat hij een minuut of vijf aanstond. Bekende blauwe scherm, nieuwe hardware funktioneerde niet goed. Ik heb de afgelopen 3 weken helemaal niets nieuws aan hardware erop gezet.

Daarnet TQC gesproken, we gaan donderdag praten..
Ik wil van dit bord af, desnoods leg ik geld bij en koop ik een pentium (:o , niet mijn merk.....)
Welk ander goed bord raden jullie eventueel aan?

ik denk dat je gewoon een slecht exemplaar hebt getroffen want ik ken een aantel mensen met zo'n bordje waaronder ikzelf waar hij fantastisch draait.

Heb je wel eens naar de temperaturen gekeken in de bios na een tijdje draaien?

@zeeland,

dit zou het derde exemplaar zijn.. dus zal ik wel meer dan alleen gewoon pech hebben..
Mijn temperaturen zijn goed.. via aida, speedfan etc worden deze correct weergegeven. Stressed komt die niet boven de 43 a 44 graden uit.

Zou een bios update helpen? Volgens Aida heb ik bios versie BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award
Award BIOS Type Phoenix-Award BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap ASUS A7N8X2.0 ACPI BIOS Rev 1003
Datum Systeem BIOS 03/19/03
Datum Video BIOS 03/20/03

Maar welke update moet ik dan hebben? Of zal ik de eventuele biosflash maar door leverancier laten doen?

Geplaatst door Stigter

Welk ander goed bord raden jullie eventueel aan?
als je wilt overclocken de Abit NF7-S (rev 2.0) of de Epox 8RDA3+

Denk niet dat tqc die levert..
Maar zou deze problemen over zijn met een bios update?
Daar snap ik (gelukkig) helemaal niets van.. Wil ik ook eigenlijk niet. Als ik iets koop moet het gewoon goed zijn, zonder de nodige updates/-grades

Weer kapot.

Als ik een pc boer zou zijn dan zou ik toch serieus vragen aan je gaan stellen. ;)

3 moederborden verne :D ken is een prestatie opzichzelf.

Asus is niet mijn favoriete merk maar dit kan volgens mij niet aan Asus liggen. :confused:

Je bent gelijk fanatiek aan het oc'en geslagen maar met welke instellingen ben je begonnen?

Indien je gaat oc'en dan dien je van te voren een doel voor ogen te hebben. (lees dat je een bepaalde snelheidswinst probeerd te behalen bij door jou zelf en door ervaren voorgangers bevestigde en vastgestelde toepassingen).

Een en ander vereist nogal wat studie omdat de ene toepassing niet gebaat hoeft te zijn bij een snellere cpu maar bv. meer gebruik maakt van een grotere geheugen bandbreedte.

Je kan natuurlijk als een wilde je systeem tot de hemel overclocken maar daar bereik je dit dus mee.

Ik wil je ambities niet afkraken (integendeel) maar leer van mensen die je voor zijn gegaan.

Volgens mij is je probleem dus niet te wijten aan Asus maar aan je zelf.

Ik hoop dat je mijn reactie als opbouwende kritiek ziet en niet als een poging om je af te kraken. :)

Maar nogmaals stel je zelf een specifiek doel en leer van anderen.

Ga niet blind uit van een hogere benchmark score van een of ander vaag of minder vaag benchmark programma.

Ik wens je in ieder geval veel suc6 met het omruilen van je moederbord. :)

Mocht iemand mijn theorie (want meer is het niet) willen tegenspreken dan hoor ik dat graag. :)

Suc6

Ps.: ik denk niet dat je baat hebt bij een bios update.

Bedankt voor je opbeurende peptalk tron;) , maar ik ben al sinds 25 juli niet in me bios geweest. (en staat op default)
Het rare is nu ook dat hij gewoon weer draait?!?!?

Gisteravond heb ik een tijd cmr3 gespeeld, geen enkel probleem, check nog even email en krijg weer het bekende blauwe scherm, over neiuwe hardware die niet goed funktioneert, iets met een mac adres die niet juist is etc.. foutmelding heb ik helaas niet exact..
Nogmaals, mijn temperaturen zijn goed, heb geen nieuwe hardware aangesloten en het enige wat ik aan niuewe software heb zijn de updates van de beveiligingsprogjes..

Maar ja, nu doet hij het, dus heeft het weinig zin om hem weg te brengen ter controle:(

Re: Weer kapot.

Geplaatst door tron
Volgens mij is je probleem dus niet te wijten aan Asus maar aan je zelf.
ik ben gewoon benieuwd: wat is er dan fout gegaan? Een moederbord 'kapotklokken' gaat niet zo 123.

bios update is wel aan te raden. moet je op de site van asus maar eens kijken welke probleempjes er opgelost worden. verder kun je voor het flashen gewoon de liveupdate van asus gebruiken. het enige waar je even op moet letten is dat je de bios voor het juiste revisi bord pakt (zit verschil tussen de 1.04 en 2.0 bordjes)

Re: Re: Weer kapot.

Geplaatst door meelman

ik ben gewoon benieuwd: wat is er dan fout gegaan? Een moederbord 'kapotklokken' gaat niet zo 123.

En het rare is, hij doet het nu weer..........
krijg wel af en toe de melding dat hij wil booten via nvidea etc..

Ik heb de bios geflashed. Naar versie 1005 kan pas morgen vertellen of dit het probleem heeft opgelost.

Het vervelende is dat zodra hij het doet het ook blijft doen. pas na een x aantal uren uit heb ik weer problemen.
dit lijkt mij wel een bios probleem, dat hij vanaf een mac adres wil booten.

Even update en daarna mag hij gesloten worden.

Afgelopen zaterdag deed computer het weer niet.
Ik ben naar de winkel gegaan en samen zijn we eruit gekomen.

Ik heb nu besteld.
p4 2.4 gh 800 fsb
gigabyte 81PE1000 i865P 800 f
Moest wel wat geld bijleggen, maar hoop dat ik nou even voorlopig geen gezeur heb.

Oja, ik zit nu achter een p1 166 mhz..........

Gigabyte

Die Gygabyte 8 IPE1000 I865 PE heb ik ook.

Maar die heeft bij mijn weten geen PCI lock. :(

Verder is het een prima bordje tenminste als je even de moeite neemt om het bios naar F7 te flashen.

Mijn systeem werd er stuk stabieler door. (met name de usb 2 drivers geven nu geen problemen meer.)

Mvg.

Hoi Tron,

hij word morgen besteld, zou er dan niet de nieuwste biosversie op zitten?

Volgens verkoper zou het bord zo'n beetje moeten vliegen, zo snel.
Hoop in ieder geval dat ik er nu wel tevreden mee ben..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan