Asus K53SV contrast automatisch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Berichten
222
Hallo leden,

ik heb een klein probleempje.
Als ik mijn helderheid wil verminderen (FN + F5) dan gaat de helderheid weer omhoog als ik met iets bezig ben.
Is er een optie om deze automatische contrast uit te schakelen ?

Tot zo ver.
 
Waarschijnlijk is je laptops energieschema "prestaties". Als je dit omschakelt naar "besparend" zou dit moeten helpen.
Rechtermuisknop op het accu-icoontje in de taakbalk, klik op "energieopties" en selecteer daar de modus "besparend".
Tussen haakjes: de namen kunnen verschillen, ik werk namelijk op een Linux systeem, dus kan ik het niet zo zien;)
Succes!
 
Bij deze systeem heb ik t op Energiebesparing gezet. (door de prestaties van uw computer , indien mogelijk, te verminderen) .
Hiervoor was het op gebalanceerd
Maar heeft geen effect. Het probleem komt nog steeds voor .

Misschien moet ik ergens bij msconfig iets gaan doen maar daar staan ook veel opties.

Ik heb het gevonden een beetje.
Via msconfig moet ik bij `services` iets uitvinken dat het verhelpt.
Want als ik bij `services` alles uitschakel dan gaat de helderheid niet automatisch omhoog , zoals ik het wil. Maar dan starten andere applicaties niet zoals wireless etc..
Dus moet ik bij `services` iets kunnen vinden maar welke het is weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is er iets mis met een paar drivers. Download hier de "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" (staat onder "utilities") en installeer daarna. Waarschijnlijk moet je wel je pc herstarten.
 
U bent een HELD.
Hartstikke bedankt.
Had ik niet gedacht dat ik deze driver moest installeren .
Nu wordt het wel goed geregeld en krijg ik een lampje tevoorschijn wanneer ik t brightness regel :) Up , DOWN.
Ik wens u een fijne dag in ieder geval. ;)
 
Nounou;) Ik had zelf ook niet gedacht dat dit het op zou lossen, ik was bang voor meer gecompliceerde dingen, maar dat valt weer eens een keer mee:)
Jij ook nog een fijne avond!
P.S. zet je de status van de vraag (bovenaan de pagina) gelijk op opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan