Asus K53SV contrast automatisch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Hallo leden,

ik heb een klein probleempje.
Als ik mijn helderheid wil verminderen (FN + F5) dan gaat de helderheid weer omhoog als ik met iets bezig ben.
Is er een optie om deze automatische contrast uit te schakelen ?

Tot zo ver.

Waarschijnlijk is je laptops energieschema "prestaties". Als je dit omschakelt naar "besparend" zou dit moeten helpen.
Rechtermuisknop op het accu-icoontje in de taakbalk, klik op "energieopties" en selecteer daar de modus "besparend".
Tussen haakjes: de namen kunnen verschillen, ik werk namelijk op een Linux systeem, dus kan ik het niet zo zien;)
Succes!

Bij deze systeem heb ik t op Energiebesparing gezet. (door de prestaties van uw computer , indien mogelijk, te verminderen) .
Hiervoor was het op gebalanceerd
Maar heeft geen effect. Het probleem komt nog steeds voor .

Misschien moet ik ergens bij msconfig iets gaan doen maar daar staan ook veel opties.

Ik heb het gevonden een beetje.
Via msconfig moet ik bij `services` iets uitvinken dat het verhelpt.
Want als ik bij `services` alles uitschakel dan gaat de helderheid niet automatisch omhoog , zoals ik het wil. Maar dan starten andere applicaties niet zoals wireless etc..
Dus moet ik bij `services` iets kunnen vinden maar welke het is weet ik niet.

Laatst bewerkt:
Misschien is er iets mis met een paar drivers. Download hier de "ATKACPI driver and hotkey-related utilities" (staat onder "utilities") en installeer daarna. Waarschijnlijk moet je wel je pc herstarten.

U bent een HELD.
Hartstikke bedankt.
Had ik niet gedacht dat ik deze driver moest installeren .
Nu wordt het wel goed geregeld en krijg ik een lampje tevoorschijn wanneer ik t brightness regel :) Up , DOWN.
Ik wens u een fijne dag in ieder geval. ;)

Nounou;) Ik had zelf ook niet gedacht dat dit het op zou lossen, ik was bang voor meer gecompliceerde dingen, maar dat valt weer eens een keer mee:)
Jij ook nog een fijne avond!
P.S. zet je de status van de vraag (bovenaan de pagina) gelijk op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan