Asus Tuf Gaming Laptop pre-boot wachtwoord

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hi ik heb vandaag deze laptop de Asus Tuf Gaming A17 inch ontvangen maar nog niet opgestart aangezien na het lezen van de gebruiksaanwijzing ik iets zie over dat het pre- boot wachtwoord niet gereset kan worden. Wat wordt hiermee bedoelt.

Image_20260702_0001.webp

Okay nu moet ik dus 2 wachtwoorden aanmaken. 1 voor de bios en 1 voor Windows. En stel dat ik het wachtwoord van de bios vergeet. Hoe verder? En kan ik het wachtwoord later aanmaken nadat Windows is geïnstalleerd? Want ik wil eerst kijken als die laptop me bevalt.

Voor TPM hoef je geen wachtwoord aan te maken.
Dat is een standaard waar je geen omkijken naar hebt.

Je hoeft geen wachtwoord aan te maken voor de BIOS.

Wat ze hiermee bedoelen is dat er in de BIOS een optie is om een extra opstartwachtwoord in te stellen. Dit wordt opgeslagen op de TPM chip en kan niet worden gewist. Zelfde geld dan waarschijnlijk voor het BIOS wachtwoord.

Met name bij PC's was er altijd wel een jumper op het moederbord waarmee je een BIOS wachtwoord e.d. kon resetten. Handig, maar niet veilig. Dit is verbeterd, maar om die reden geven ze nu een waarschuwing dat je zelf verantwoordelijk bent voor het bewaren van je wachtwoorden en de consequenties als het fout gaat.

Terug
Bovenaan Onderaan