atari emulator

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor emulator zoek je?
voor de XL-XE serie of voor de STE/TT serie?

Ik heb op de site gekeken, maar alle atari emulators hebben een .BIN file als rom nodig. Mijn rom heeft een .PRG als extensie. Iemand enig idee waar ik zo'n emulator kan halen???

Om welke emulator gaat het dan?
een xl-xe emulator of een ST emulator?

Het was even zoeken, maar ik heb het gevonden. Het moet een ST emulator zijn.

dan zijn Steem, pacifist, tosbox of de gemulator de beste opties.
Mijn voorkeur gaat uit naar of steem of naar tosbox.

Ik heb steem al gedownload, maar ik krijg het niet aan de praat. Zou je mij misschien in het kort kunnen uitleggen hoe het werkt of weet je misschien een site met een goede handleiding?

Ik ben een beetje een emulator-n00b...

het is niet zo lastig...
zorg dat je een map aanmaakt op cd c: schijf...
en unzip het steem.zip... bestandje hierin.
zorg dat je een rom.img bestand hebt. (bv. tos206.img) en zet die hier bij in.
als je nu steem opent (vanuit de map) dan zie je het atari logo.. en zal die moeten gaan booten.
om nu je muis te veranderen in atari, klik je linksboven in het scherm op de soort van play toets.. en de atari zal gaan booten en werken.
om te stoppen dan druk je op pause break (de toets dus)

mocht dit niet werken.. leg even uit hoe je het gedaan hebt en wat je ziet...

succ6

Steem krijg ik wel aan de praat, maar ik kan dan het spel niet spelen, ik weet niet hoe je via de emulator het atari-spel opstart.

welk spel gaat het om? en hoe is het opgebouwd?
het kan zijn dat je er een "st" disk van moet maken.

ff een vraagje tussendoor, hoe kan je snes roms als een psx spel branden?.. want me snes spellen zijn kapot(sommige) en om ze op je com te spelen is niet leuk:(

Het spel heet baller. De nederlandse versie heette ballenburg. In dit spel probeer je elkaars kasteel te vernielen en de koning te raken.

Hier is een screenshot van de map, ik hoop dat je er iets aan hebt:

Bijlagen

• baller2.jpg
    baller2.jpg
    23 KB · Weergaven: 34
Geplaatst door Nick341
ff een vraagje tussendoor, hoe kan je snes roms als een psx spel branden?.. want me snes spellen zijn kapot(sommige) en om ze op je com te spelen is niet leuk:(

kan niet :confused:

op zicht niet zo moeilijk om het spel aan het draaien te krijgen.
Zorg dat dit spel in een map komt te staan in de directory waar steem in staat.
laat steem draaien en breek het programma af met pause/break.
dan zie je rechts een archiefmapje staan. klik deze aan.
selecteer dan de knop harddrives.. en ga naar browse..
selecteer hier de map "steem" of zoals je hem genoemt hebt.. en klik op ok.. en sluit dit venster af.. start steem opnieuw op en de c: schijf zal de directory in steem zijn. waarin dus nu ook het spel staat.
en je kan deze dus gewoon openen zoals op de atari

Geplaatst door sjonnie
Het spel heet baller. De nederlandse versie heette ballenburg. In dit spel probeer je elkaars kasteel te vernielen en de koning te raken.

Hier is een screenshot van de map, ik hoop dat je er iets aan hebt:

maar een vriend van mij heeft 100 nes spellen als psx spel:8-0: iemand die het weet?....:(

Geplaatst door Nick341

maar een vriend van mij heeft 100 nes spellen als psx spel:8-0: iemand die het weet?....:(

Misschien handig om hier een nieuwe topic over te openen? deze topic gaat over atari emulatie.....Je zult hier weinig antwoorden vinden denk ik die betrekking hebben op jou vraag... :(

Ik begin het eidnelijk te snappen. Ik moet er eerst nog een st disk van maken. Zou je me dat ook nog heel even kunnen uitleggen???

alvast bedankt

als je image goed heb bekeken kan je de bestanden gewoon in de steem directory zetten (zoals ik al eerder had beschreven) je hoeft hier geen .ST disk van te maken.
lijkt me een beetje omslachtig om dit te doen terwijl het niet nodig is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan