ATI Radeon HD 3850 Crashes.... (Mss nieuwe kaart ?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mavamaarten

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Hallo iedereen.
Zoals jullie misschien al weten uit vorige posts doet mijn HD3850 (|#^{}{@) raar.
Ik krijg na 5 minuten allemaal 'artifacts' (kweet t nederlandse woord er nie voor :P) op het scherm,
(soms ook niet) en dan word t scherm zwart. Er zijn dan 2 scenario's :
Ofwel krijg ik een message dat de videodriver atikmdiag niet meer werkt, en hersteld is (zie pic 1), ofwel zegt hij gewoon dat de driver (geen naam gegeven) niet meer reageerde en hersteld is.
Heel soms geeft hij ook BSOD maar dat heb ik nog maar 2 keer voorgehad.

Wat héééél raar is, dat bij het spel 'TrackMania Nations' er niets speciaal gebeurt, zelfs niet na 2 uur gamen ! Ookal heb ik gemerkt dat mijn Grafische kaart heel warm word. (zie pic 2)
Ja, de koeler werkt, maar ik kan men kast maar langs 1 kant opene (als ik de andere kant open is de garantie weg door een of andere domme sticker)... Hierdoor kan ik ze er niet uithalen/kijken of ze goed vast zit/...

Ik heb al elke driver geprobeerd (behalve Omega, die support geen windows Vista...)

Weet er (n)iemand een oplossing ?

PC specs :
-----------------------
Intel Core Quad Q8200 @2.44 Ghz
ATI Radeon HD 3850
DVD-Ram super multi drive (LG)
DVD-RW writer (LG)
Windows Vista Home Premium (weldra Windows 7, woohoo !)
PSU : ONBEKEND :( (Ik kan men kast nie openmake langst de goede kant dus kan ik enkel een paar fans zien zitten en de hard drive bays !) Ik gok op 400 / 450 W ...
-----------------------

P.S. : Ik overweeg mss een nieuwe videokaart te kopen (om dit probleem op te lossen /
beter te kunnen gamen...)
Iemand een suggestie ? (ik zou graag de GTX260 / GTS250 aanschaffen,
maar dan moet men PSU er ook mee vervangen worden :(

Als je nog garantie hebt zou ik hiermee naar de winkel terug gan waar je hem gekocht hebt

Dat wil aangeven dat dat net NIET hetgene is wat ik wil doen.

Mijn vader heeft een PC gekocht, want hij wist dat ik er een wou.
Ik had er een samengesteld op een of andere website, zelfde prijs, dubbele prijs/kwaliteit.
Nee, hij kocht er een bij makro, terwijl hij er NIKS van afweet. Er sond 'Gaming-PC' op, dus dacht hij dat het wel goed zou zijn.

Het bericht zei totaal niets en komt vreemd over naar iemand, die je wil helpen. Als de pc nieuw is en je hebt problemen ermee, dan is het beter om de garantie aan te spreken. Een leverancier hoort jou spullen te leveren die goed moeten werken.

Het probleem is, mijn zus eist de computer altijd op. Nu heb ik eindelijk eens een snelle PC (behalve games) waarop ik normaal kan werken, en dan heb je zoiets... Ik ben gewoon gefrustreerd :mad:

Hoi,

Dat is toch fijn dat je vader een pc gaf ik wou dat de mijn dat deed maar dat even terzijde ik neem aan dat je nog garantie hebt gezien je antwoord zou dat toch eerst aanspreken is tenslotte het goedkoopste.
En als je een nieuwe wilt kopen zal je toch even je merk en type voeding moeten opgeven.
Modag

Dat is het net, ik weet het niet.
De PC is van I-pro, ik heb ze al gecontacteerd, maar ze antwoorden niet >_<

Ik heb zonet RivaTuner log laten lopen (gewoon dat het de temps enzo logt) en het resultaat : 84 GRADEN O_O
Dit is volgens mij tog niet normaal :|

Pic 1 : Temp log (+ GPU usage,...)
wtft.png

Pic 2 : De error die ik krijg... nadat de game crashed...
errorkq.jpg

Laatst bewerkt:
OMG OMG OMG !

Ik las ergens op internet iets dat er totaal niet mee te maken had... Maar ik probeerde het toch, en nu is men probleem GEFIXT !

--> Gewoon men kaartje UNDERclocked naar 634 mhz in plaats van 699
Memclock ook beetje down... De temp gaat nu nog steeds tot 85, maar hij crasht niet
meer :D

Cya latorrr :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan