ATI Sapphire X1650PRO Windows2000 drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hoi,

Ik heb het vermoeden dat ik me wat in mijn handen heb laten drukken. Wilde mijn systeem uit 2002 met een Athlon1900 Processor met een oude AGP 4x kaart updaten. Moederboard is een Gigabyte 7VRXP. Ga updaten aan geheugen van 512Mb naar 1024Mb.

Ik werk met W2000 en er zijn geen W2000 drivers te vinden voor deze kaart. Afgezien daarvan zie ik bij de hardware vereisten dingen staan zoals een "PCI Express based PC is required" welke ik volgens mij niet heb....

Dat ding heeft maar liefst 512Mb :shocked: Mijn oude kaart heeft slechts 32Mb.......... Ik lees ook allemaal vervelende dingen over deze kaart op Internet en veel vragen over drivers die niet te vinden zijn voor deze kaart in samenwerking met W2000 Professional.

Zal ik hem maar alvast terugbrengen? Ik heb geen zin om uren of dagen te pielen aan die PC om het werkend te krijgen. Dat doe ik al vaak genoeg, ook voor anderen maar ik heb hier nu even geen zin in. Ook omdat ik het vermoeden heb dat het toch niet gaat lukken.

Wie kan mij hiermee helpen?

En heeft het überhaupt wel zin om een snellere videokaart erin te stoppen of maakt dat allemaal niet zoveel uit. En zo ja, welke kaart zal wel zonder problemen op mijn systeem draaien? Ik wil dan wel minimaal 128Mb.

Heel graag weer reactie en alvast bedankt.

Groeten,
Zatopek
 
Wanneer de kaart die je hebt gekocht voor een PCI-e slot is, kun je hem inderdaad direct terug brengen, dat past fysiek niet eens....
 
Wanneer de kaart die je hebt gekocht voor een PCI-e slot is, kun je hem inderdaad direct terug brengen, dat past fysiek niet eens....
Nee, het is wel een AGP Kaart 8x.

Alleen bij de hardware staat dat er een PCI Express based PC is required..............
 
Laatst bewerkt:
Ati (amd) is er in elk geval wel zeker van.
Hoi, sorry voor mij scepsis maar de chipset op een Sapphire kaart zoals ik die heb is van een Radeon X1650................ Dat is toch niet hetzelfde als van een X1600 chipset............ Of ben ik nu te negatief?

En dan mijn motherboard............. de specificaties voldoen niet aan de hardware-eisen van de kaart. Straks ontploft mijn PC nog met zo'n monsterkaart...

Toch maar proberen???

Groeten,
Zatopek
 
Plaats ff een foto van die kaart, dan weten we het allemaal zeker. En zo'n "monster-kaart" is het trouwens niet hoor...
 
Plaats ff een foto van die kaart, dan weten we het allemaal zeker. En zo'n "monster-kaart" is het trouwens niet hoor...
Bij deze dan. Bedankt alvast voor alle hulp. Nou, ik vind het wel een monsterkaart........... Als je nagaat dat ik er nu een AGP 4x kaart in heb met slechts 32Mb...........
 

Bijlagen

  • Sapphire_AGP8x_512MB.jpg
    Sapphire_AGP8x_512MB.jpg
    74,4 KB · Weergaven: 22
Het zou inderdaad gewoon moeten passen en werken met de drivers die Maestro12 aangeeft...
 
Het zou inderdaad gewoon moeten passen en werken met de drivers die Maestro12 aangeeft...
Dan ga ik het er toch maar op wagen............... Neem eerst wel een paar pilletjes in ;) :D En ik ben op dit moment ook in "gevecht" met een andere onwillige PC, dat eerst maar eens oplossen.................

Bedankt hè!

Groet,
Zatopek
 
Vergeet het maar, hij werkt niet.................... :( Hij kon geen geschikte driver vinden voor de hardware........... De drivers welke ik via maestro had gedownload.........

Had er al totaal geen fidusie in. Gelukkig ben ik er niet zo lang mee bezog geweest en ben ik ook niet van plan. De drivers zullen wel goed zijn maar ik vrees dat het aan de PC Configuratie ligt. Te oud motherboard denk ik ..

Mocht iemand nog wat weten, ik hou me aanbevolen. Anders breng ik de kaart maar terug. Iemand nog een goede suggestie voor een kaart die zeker werkt op mijn systeem met minimaal 128Mb aan geheugen?

Groeten,
Zatopek
 
Misschien een gekke vraag, twee iegenlijk:

1) waarom draai je geen XP??

2) komt de kaart uit een winkel of particulier gekocht??
 
Misschien een gekke vraag, twee iegenlijk:

1) waarom draai je geen XP??

2) komt de kaart uit een winkel of particulier gekocht??

1. Omdat ik geen zin heb al de software die erop staat weer te installeren. Bovendien loop ik tegen een ander probleem op. Ik heb een RAID 2+0 configuratie. Kan me nog herinneren destijds in 2002 dat het me hoofdbrekens heeft gekost om een besturingssysteem erop te zetten. Klinkt misschien vreemd maar toch is het zo. Ik heb het toen met een truc waarvoor ik Ghost heb misbruikt voor elkaar gekregen. En W2000 draait perfect, dus................

2. Winkel, MyComm. Ik had al scepsis genoeg met zo'n kaart. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik vergeten was te zeggen dat ik met W2000 draai maar heb verder wel alle specificaties van mijn moederboard verteld. Was geen probleem werd er gezegd. Kan gewoon, want je hebt een AGP 4x slot werd er geredeneerd...... Het ligt volgens mij ook niet aan W2000 maar aan de hardware eisen van de PC. Er word volgens de doos een PCI Express based PC verlangt............. Stelletje knurften daar. Ik kon hem wel binnen 8 dagen terugbrengen werd er gezegd. Verder werd er ook niet even bij verteld dat ik met zo'n kaart wel een flinke voeding nodig heb. Frustraties lopen weer eens hoog op bij me.

Gelukkig heb ik zonder verdere problemen mijn oude kaart weer werkend gekregen. Weet iemand nog een betere kaart voor mijn systeem met minimaal 128Mb?

Makkelijk hè, zeg maar dat het werkt :evil: Jaag je een ander lekker mee in het harnas.
 
Dat 'pci-E' gebeuren heeft er helemaal niets mee te maken, dat is bedoelt voor de pci-E versie van de videokaart.

Heb je voor het installeren wel eerst de juiste procedure gevolg EN .NET framework geïnstalleerd?

ATI zei:
Introduction

These instructions pertain to customers using Windows XP SP1 or higher or Windows 2000. It is highly recommended that you disable any antivirus, anti-spyware, or any other system protection software before continuing.

Please visit http://ati.amd.com/support/driver.html to download the most current versions of the drivers for your product before proceeding.

Users with dial-up modems or users that wish to download the individual driver package components can do so by browsing to http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonxip-xp.html.


Installing the .NET Framework

The CATALYST Control Center requires Microsoft .NET Framework prior to installation. The CATALYST Control Center is an application that allows you to control the configuration of your ATI product. You can verify that you have the .NET Framework by checking in the Add/Remove Programs list in the Control Panel. If the .NET Framework is not listed, please download, and install it before proceeding. Microsoft .NET Framework
 
Dat 'pci-E' gebeuren heeft er helemaal niets mee te maken, dat is bedoelt voor de pci-E versie van de videokaart.

Heb je voor het installeren wel eerst de juiste procedure gevolg EN .NET framework geïnstalleerd?
De juiste procedure lijkt me logisch. De oude drivers van Nvidia in veilige modus via software verwijderd. Daarna nog een keer in veilige modus opgestart. Afgesloten. Oude kaart verwijderd. Nieuwe kaart erin en knallen maar.... Weinig kanllen dus.

Bij de vraag voor de software heb ik natuurlijk de juiste locatie opgegeven waar ik de catalist driver welke jij had doorgegeven had neergezet. Of ik .NET framework heb geïnstalleerd??? Dat is een goeie. En antivirus en spyware heb ik ook niet uitgeschakeld......Op mijn XP machines wel maar of dat ook op mijn twee W2K machines is gebeurd....... Ik kan echter nu niet even kijken want de tower (zucht) heb ik weer naar boven gebracht en staat op mijn hobbykamer los van alle randapparatuur. Ik ga morgen dan nog maar eens kijken.

Hartstikke bedankt man voor je support. Word zeer gewaardeerd hier hoor!

Maar toch en sorry........... ik zie via de link van http://ati.amd.com/support/driver.html niet echt een driver binnen W2K voor deze kaart. Wel Radeon maar niet specifiek de X1650 zoals die bijvoorbeeld wel voor XP staat vermeld......................

Groet,
Zatopek
 
Laatst bewerkt:
Nee, er is geen specifieke X1650 driver voor win2000, maar wel een algemene voor de Radeon X serie, dat is de link die ik gegeven heb (en zoals ik al verteld heb.)
Je zal dus waarschijnlijk niet de hoogste performance uit de kaart krijgen (als je het zou vergelijken met een specifieke driver) maar het zou moeten werken.

p.s. Op een draaiend systeem kan je eenvoudig upgraden naar XP, hoef je RAID systeem niet opnieuw in te stellen.

p.s. 2 Ook niet (juist) geïnstalleerde chipset drivers kunnen zorgen voor het niet willen installeren van een videokaart.
 
Nee, er is geen specifieke X1650 driver voor win2000, maar wel een algemene voor de Radeon X serie, dat is de link die ik gegeven heb (en zoals ik al verteld heb.)
Je zal dus waarschijnlijk niet de hoogste performance uit de kaart krijgen (als je het zou vergelijken met een specifieke driver) maar het zou moeten werken.

p.s. Op een draaiend systeem kan je eenvoudig upgraden naar XP, hoef je RAID systeem niet opnieuw in te stellen.

p.s. 2 Ook niet (juist) geïnstalleerde chipset drivers kunnen zorgen voor het niet willen installeren van een videokaart.
Hoi Maestro,

Dank voor je goed bedoelde tips maar ik ben niet helemaal van gisteren. Eergisteren 23.30 ;):D No offense!

Nee, gekheid natuurlijk maar ik heb geen trek om te upgraden over W2K heen met XP. Dank je feestelijk. Of ik installeer het clean of anders doe ik het niet................ Het is wel een oplossing voor dat gedoe met RAID wat ik destijds heb gehad, dat is wel weer waar. Maar om mijn systeem voor die &^^$#U& kaart helemaal overhoop te halen en dan ook nog maar afwachten of ik er echt wel winst uithaal.... Gaat me TE ver.

Geloof me maar dat de Chipsetdrivers de juiste zijn en goed geïnstalleerd. Als er een een Pietje Precies is in dat soort dingen dan ben ik het wel. Alles moet perfect werken, eerder schei ik er niet mee uit. Toch ga ik kijken naar mogelijk andere chipsetdrivers. Het kan volgens jou dus niet zo zijn dat de kaart eigenlijk TE nieuw is voor mijn moederboard? Ik heb de laatste BIOS erin.

Ga nog wel kijken of ik .NET heb geïnstalleerd en ik zal mij virusscanner en andere zaken die de installatie kunnen tegenhouden uitzetten. Ik heb er geen vertrouwen in maar het is het proberen waard. Ik hou je op de hoogte. Weer bedankt en groeten,

Zatopek

NB wat een fantastisch forum is dit. Heb vorige week een kleine bijdrage gestort, dat is het zeker waard. Superforum en erg behulpzame mensen, echt top :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan