ATI Sapphire X1650PRO Windows2000 drivers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer het even met de uitstekende omega drivers (aangepaste Ati drivers), 99% kans dat het wel werkt!

http://www.omegadrivers.net/ati_winxp.php
Hoi,

Deze drivers doen het............niet te geloven. Wat die andere drivers betreft van Maestro : heb exact gedaan wat jij zei. Ik had .NET framework reeds geinstalleerd staan en heb de virusscanner + firewall uitgezet maar kreeg de drivers niet geinstalleerd.............

Die Omega drivers werken wel. Echter, tijdens de installatie die in eerste instantie goed liep, kreeg ik vervolgens wel allemaal meldingen over wijzigingen in het register die niet konden worden doorgevoerd en dit een aantal maal. Ik dacht toen dat het allemaal weer niet ging werken. Heb het maar weggeklikt en opnieuw opgestart en het werkt. Die kaart word wel loeiheet.................... Hoop dat het allemaal heel blijft en dat ik wel duidelijke een performancetoename kan zien. Vraag me dus af of het het allemaal waard is............

In ieder geval hartstikke bedankt voor de geweldige hulp :thumb:
 
Die niet aanpasbare register-vermeldingen worden denk ik veroorzaakt door het feit dat de drivers zowel voor XP als W2000 geschikt zijn.

En wat noem jij loeiheet??
 
Die niet aanpasbare register-vermeldingen worden denk ik veroorzaakt door het feit dat de drivers zowel voor XP als W2000 geschikt zijn.

En wat noem jij loeiheet??
Ik overdrijf graag. Ik ben het natuurlijk niet gewend met zo'n kaart en een joekel van een koeler erop...... Ik heb een tower en hij staat nu nog open. Ik kan mijn vinger gewoon op de kaart leggen zonder dat ik hem eraf moet halen dus het zal wel meevallen. Maar het is wel een feit dat de PC wel warmer word met deze kaart dan met die andere van slechts 32Mb...............

Denk dat ik de kast maar open laat. Hij staat boven op de tweede verdieping met een plat dak. Dat is nu natuurlijk geen probleem maar van de zomer word het in die kamer al gauw 30 graden...............

Misschien heb je nog tips?
 
Tips, ja.....

Kijk eerst eens met een gratis programma als b.v. PC Wizard hoe warm de kaart en de andere componenten echt zijn, misschien is er gewoon helemaal niets aan de hand!

http://www.cpuid.com/pcwizard.php
Sinds ik deze kaart erin heb geeft PC Wizard bepaalde zaken niet meer aan of verkeerd.......... Zo staat er nu bij mijn moederbord enkel nog maar "Gigabyte Niet nader omschreven" ....................... En bij BIOS nu ook "Niet nader omschreven"........... Was eerst niet met de oude videokaart. Als ik PC Wizard open heb dan geeft ie rechtsbovenin alleen de CPU aan en de CPU load. That's all. Kan me herinneren dat ik eerder veel meer gegevens zag waaronder ook een temperatuurmeting. Weet jij hoe dit zit?

Groet,
Zatopek
 
Hoi, ben ik weer.................

De kaart werkt nu met de Omega drivers binnen W2K maar ik snap geen ene fu** van al die instellingen. Misschien heeft iemand nog tips (Maestro ?). Ik heb ook even in mijn BIOS gekeken maar daar staan dingen die ik helemaal niet begrijp. Heb het vermoeden dat e.e.a. niet goed staat.

Het volgende wordt in de BIOS weergegeven:

-AGP comp Driving : Manual/Auto (hij staat op Manual). Lijkt mij vreemd :confused:
-Manual AGP Comp Driving : DA (veel instellingen mogelijk............ :confused:)
-AGP Fast Write : Disabled
-Aperture Size : 128Mb (het kan tot 256Mb, mijn kaart heeft 512Mb....... :confused: wat te doen dus ?
-Read Synchronization : Disabled

Tot zover de BIOS. Misschien kan iemand mij ook nog tips geven welke zaken ik in de driver via de ATI Tray Tools juist wel en juist niet moet instellen.

Ik hoop weer op reacties en alvast bedankt.

Groeten,
Zatopek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan