ATIdvag display drivers?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

helupdesk

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
113
:( Help!!

Ik ben een gamer met een vraag.
ik speel voornamelijk WoW (World of Warcraft)..
ik heb recentelijk mijn Moederbord vervangen (ECS Elitegroup Extreme VIA K8T800 PRO)
en ik heb ramgeheugen toegevoegd.. (ik heb dus mijn videokaart moeten loskoppelen..)

Nu de vraag..

Elke keer als ik WoW (of welke game dan ook) een tijdje speel, (Varieert van tijd) Freezed mn PC Compleet en werkt niks meer.. (geen Ctrl alt Del, Alt F4 Alt tab.. Niks) ik dacht van ik laat mn computer maar even staan.. en toen kreeg ik na 10 minutten de volgende melding:
"The ATIdvag driver stopped working normally. Save your work and reboot your system to restore full display functionality. The next time you reboot your machine, a dialog will be displayed giving the chance to report this failure to Microsoft™.

Na het rebooten verwachte ik een Dialoogje met informatie.. er verscheen niks..

Nadat ik weer WoW op had gestart.. heb ik weer ongeveer 5 minutten kunnen spelen waarna het systeem weer Freezde.. en kreeg ik na een tijdje weer deze melding.. :( .. ik kan nu dus niet spelen, omdat ik elke keer als ik een game speel deze melding krijg..

HELP MIJ A.U.B .. ik heb nu nieuwe hardware gekocht, maar heb er nog niet normaal me kunnen gamen..

(oja, overige informatie.. m'n windows = XP x64.)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je een schone installatie gedaan na inbouw moederbord
Heb je de moederbord drivers geinstalleerd
En Ik neem aan dat je ati driver hebt geinstalleerd?

Modag
 
Hoi,

Heb je een schone installatie gedaan na inbouw moederbord
Heb je de moederbord drivers geinstalleerd
En Ik neem aan dat je ati driver hebt geinstalleerd?

Modag

ik heb gewoon windows opnieuw moeten instaleren.. drivers voor het moederbord waren niet nodig want hij starte meteen goed op.. en de drivers voor mn Videokaart heb ik idd geinstaleerd (overigens heb ik windows niet geformateerd bij het instaleren)

Mvg,

Helupdesk
 
Hoi,

Sorry maar ik zou zeker de moederbord drivers instaleren met de cd-rom van het moederbord
en eigenlijk zou ik opnieuw beginnen met windows te installeren en nu wel te formateren.


Modag
 
Hoi,

Sorry maar ik zou zeker de moederbord drivers instaleren met de cd-rom van het moederbord
en eigenlijk zou ik opnieuw beginnen met windows te installeren en nu wel te formateren.


Modag

Dat zou betekenen dat ik ALLLESSSS opnieuw moet instaleren.. en dat AL mn data verloren gaat..of niet..

En heeft dit alles niet gewoon met de drivers van mn videokaart te maken?
 
Hoi,

Ja dat zou betekenen dat al je data verloren gaat maar volgens mij zo als je nu windows hebt geinstalleerd staan je vorige drivers (videodriver) etc. er ook nog.
Maar probeer nu eerst eens je moederbord drivers te instaleren misschien levert dit al het gewenste resultaat op.
En kan je je data niet ergens anders opzetten usb stick ofzo.
Modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja dat zou betekenen dat al je data verloren gaat maar volgens mij zo als je nu windows hebt geinstalleerd staan je vorige drivers (videodriver) etc. er ook nog.
Maar probeer nu eerst eens je moederbord drivers te instaleren misschien levert dit al het gewenste resultaat op.
En kan je je data niet ergens anders opzetten usb stick ofzo.
Modag


Nee, aangezien ik o.a mn muziek wil bewaren.. wat al 4 Gig is..
 
Eerst downloaden:

1) VIA Hyperion 5.15a (tbv Chipset moederbord)
2) Catalyst 8.3 Software Suite (tbv Videokaart)
3) Recentste versie DirectX (tbv Aansturing apparaten onderling)

- Eerst de VIA Hyperion-driver installeren.
- Daarna de recentste DirectX

Vervolgens pc herstarten en de Catalyst-driver installeren. Ook na deze installatie de pc nogmaals opnieuw opstarten. Zet vervolgens de VPU Recovery in de catalyst-instellingen uit.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Zou je op een dvd kunnen branden mits je die hebt natuurlijk.
heb je nu je moederbord drivers al geinstalleerd?

Modag
 
Hoi,

Sorry maar ging het branden niet of het instaleren.

Modag
 
Hoi,

Ik denk toch dat een schone instaletie het beste is als dit al niet lukt zit er toch wat verkeerd.
Alleen blijft dan de vraag hoe je je data kan bewaren heb je zoals ik al schreef een dvd brander.
Of nog ergens een tweede hd.
Modag
 
Laatst bewerkt:
Nae, heb ik niet.. 't zit niet echt mee heh.. maar ik probeer eerst de tip van muurhond even.. mischien dat dat effect heeft :D
 
Hoi,

Nee zit zeker niet mee ,maar ja probeer dat eens van muurhond misschien lukt dat

Modag
 
Hoi,

Nee zit zeker niet mee ,maar ja probeer dat eens van muurhond misschien lukt dat

Modag

ik heb WoW aangezet nadat ik alles had geinstaleerd.. ben daarna weg gegaan.. een uur later kom ik thuis en hij staat nog steeds normaal aan ;)

Dus ik kan het niet met zekerheid zeggen dat alles opgelost is.. maar bijna wel..
Mocht het zijn dat hij weer moeilijk gaat doen.. volg ik toch modag's raad op en herinstaleer ik mijn pc dan maar (met formateren)..

Vriendelijk dank voor jullie tips + oplossingen...

Mvg, Beau. A.k.a Helupdesk
 
Hoi,

Oke zou mooi zijn lees wel of het gelukt is .

Modag
 
Hoi,

Oke zou mooi zijn lees wel of het gelukt is .

Modag



Na een tijdje begon hij weer moeilijk te doen..

heb besloten om heel D:\ te formateren en windows (weer) opnieuw te instaleren .. ik moet nu effe afwachten of het effect heeft. want ik moet mn spel weer instaleren en dat duur even
 
Kan natuurlijk ook wezen dat je videokaart te warm wordt tijdens het spelen van een spel.

Dit zou je kunnen bekijken in de Catalyst-opties.
 
Kan natuurlijk ook wezen dat je videokaart te warm wordt tijdens het spelen van een spel.

Dit zou je kunnen bekijken in de Catalyst-opties.

Hoe is dat mogenlijk.. hij is niet overgeclockt en ook nooit geweest ook.. hij draait gewoon normaal geloof ik hoor.. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan