Audiodrivers voor CMI8330/C3D

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
Weet iemand waar ik deze drivers kan vinden? Op internet vind ik nooit exe's:confused: :evil:
 
skelle zei:
Weet iemand waar ik deze drivers kan vinden? Op internet vind ik nooit exe's:confused: :evil:

Hier.

Geen exe, die zijn er wel maar niet voor deze audiokaart:evil: , het zijn meestal zip's.
 
Even los van de vraag waar je ze vindt op het w w w .

Een geluidskaart/chipdriver (update) KAN middels een .exe worden aangeleverd, maar het kan ook heel goed een .zip / .inf o.i.d. zijn, dus zoek vooral niet alleen naar een .exe bestand.

Een .exe bestand bevat veelal "interne" informatie voor de geluidskaart die niets met de extensie .exe te maken heeft.

De .exe is louter en alleen bedoeld voor de eindgebruiker: om het hem / haar makkelijk te maken de update te installeren door slechts te hoeven dubbelklikken op de .exe

Een .inf update vereist dat (bijvoorbeeld) binnen Deze Computer, apparaatbeheer, geluidskaart -> rechtsklik, stuurprogramma updaten een fors aantal handelingen van de eindgebruiker noodzakelijk is, hetgeen dus een klein beetje meer computerkennis vereist.

Samengevat : staar je niet blind op een .exe voor de update / installatie.

EDIT: ik was nog aan het typen toen LP zijn bericht postte.
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Probeer die maar is, ik krijg daar geen drivers in beeld, jij wel?
nee.:confused:
 
Die bestanden had ik dus al gevonden. Ik kan nu wel zeggen dat ik op gebied van computers goed ben, maar dit is echt de eerste keer dat ik dit tegenkom(heb deze pc vanmiddag in mekaar gestoken zonder problemen) Ik heb nu 3 bestanden:

cmedia.inf
cm8330.sys
cm8330sb.sys

Wat moet ik nu doen?
 
Doen wat ik in mijn berichtje typte, Deze computer, configuratischerm etc. etc. etc. totdat je een driverupdate kunt uitvoeren.
 
Ja nu is het gelukt:D Nu nog mijn videodrivers zoeken(star wars racer werkt niet, dus ik vermoed dat ze niet goed geinstalleerd zijn: 8 Mb videokaart, 500 mhz(normaal 550, maar om 1 of andere vage reden wil hij niet op 550 mhz, terwijl ik bios de MP op 5,5 staat en de fsb op 100 en 64 ram)
 
Ok, drivers geinstalleerd en ik krijg al geen foutmeldingen meer:) Maar ik heb nog steeds geen geluid:evil: Als ik kijk bij volumecontrol zie ik alles mooi op het hoogst staan, maar Het vinkje van mute all kan ik niet aanklikken? Alles is dus nog gemute. Bij apparaatbeheer zie ik overigens staan dat de geluidskaart goed is geinstalleerd.
 
Staat de kaart ook als standaard kaart onder audio bij geluiden en audioapparaten in het configuratiescherm?
Zijn de, indien o.a. VIA, chipsetdrivers ook geinstalleerd?
 
Dat is het probleem: ik vind de andere drivers niet, het is voor:

PCCHIPS M570(moederbord)
SIS86C326 (videokaart)
550 mhz amd K-6 2
64 RAM
14,2 giga HD
windows 2000

Het is wel een feit dat de pc traag is(ben natuurlijk een pentium 4 3,00 ghz gewend) bedoeling is dat dit een computer wordt voor mij broertjes en zus voor ouwe games als roller coaster en zootycoon(die nu eiglijk wel werken, zelfs zonder de drivers, alleen schokt zootycoon)
 
Zover ik het kan zien, heb je de chipsetdrivers niet nodig om de audiokaart te laten werken, ik heb wel een site gevonden waar de rest op staat, staan vrij ver onderaan voor de M570 mobo.

Hieroot.
 
Hmm, bij 570AGP.zip geeft winzip bij het uitpakken een fout aan en bij 570IDE.zip keert hij bij het drukken op setup meteen terug naar bureaublad
 
skelle zei:
Hmm, bij 570AGP.zip geeft winzip bij het uitpakken een fout aan en bij 570IDE.zip keert hij bij het drukken op setup meteen terug naar bureaublad

Ben ook bang dat deze voor 95/98 zijn bedoeld, voor 2000/XP heb ik ze nog niet gevonden, hoeft natuurlijk ook niet, die zitten daar in ingebouwd, maar we geven het niet op.

Maar we dwalen af, het laten werken van een ISA geluidskaart, daar was het om begonnen, toch.:D
 
Lange Pier zei:
Maar we dwalen af, het laten werken van een ISA geluidskaart, daar was het om begonnen, toch.:D

idd:p Maar het is niet echt ISA, het zit niet in de ISA poort en ook geen PCI. Het is zoals je een ide harde schijf aansluit, maar dan een kleiner connectortje. Ook van de videokaart is het op die manier, terwilj everest zegt dat het een agp kaart is:confused:

Is het btw normaal dat met 550 mhz en 64 RAM het scrollen door internet explorer ver van vloeiend verloopt? Het is al een tijdje geleden dat ik deze pc gebruikte door kapot moederbord(ongeveer 2 jaar geleden) Het enigste dat is veranderd is het moederbord en graka(die was toen onboard 4 MB, lijkt me dat de huidige sneller is) Voor zover ik me kon herinneren ging het toen redelijk vloeiend(was wel windows 98) videokaartdrivers dan toch niet geinstalleerd? of niet up to date?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan