Audiodrivers voor CMI8330/C3D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nuja, video werkt al en de drivers voor IDE snap ik het nut niet...Heb enkel de audiodrivers nog nodig.
 
Wat ik nu zo vreemd vindt, je vraagt om cmedia, maar in de manual staat;

Onboard Sound Pro supports the following
features:
Sound Blaster 16/PRO compatible with stereo
voice up to 48KHz sampling rates, HRTF 3D
Positional Audio Technology
Windows Sound System V2.0 compatible,
Accelerates Direct Sound 3D in Win95, and
Windows 95/31 & DOS drivers supported
Supports 44.1K digital audio (SPDIF) IN/OUT,
HSP-23 Wavetable synthesizer, full duplex 16-
bits CODEC with filters, and high quality 3D
sound (ON/OFF controllable)
Device supports SB16, WSS, & Game
Stereo Mixer supports analog mixing form CDAudio
Line-In and digital mixing from Voice,
FM/Wave-table, and digital CD-Audio.

Is het een ander bord? met een cmedia chip?
Ikke niet meer snap.:confused:

Heb je wel de drivers van de SIS site nog geprobeerd? want de eerder geinstalleerde drivers, via de inf file, zijn natuurlijk ook 98 drivers, die werken niet in xp/2000.
 
Dat is me ook opgevallen, maar ik lees maar af wat everest zegt. Ik ga nu es proberen de sis drivers te proberen(audio dus) Kan nooit kwaad en wie weet werkt het wel
 
Ik denk dat ik er voorlopig maar windows 98 weer ga opzetten, moederbord is daar beter geschikt voor. Zal dan later wel nog es - als ik de drivers vind - windows 2000 opzetten.(of andere geluidskaart kopen.)


Zou je nu geen zelfmoord plegen :evil: Juist 98 weer herinstalleerd, zie ik dat het kabeltje naar het moederbord voor de audio niet aangesloten is:(

en nu werkt het:D
 
Laatst bewerkt:
skelle zei:
Ik denk dat ik er voorlopig maar windows 98 weer ga opzetten, moederbord is daar beter geschikt voor. Zal dan later wel nog es - als ik de drivers vind - windows 2000 opzetten.(of andere geluidskaart kopen.)


Zou je nu geen zelfmoord plegen :evil: Juist 98 weer herinstalleerd, zie ik dat het kabeltje naar het moederbord voor de audio niet aangesloten is:(

Waneer is dan ongeveer de begrafenis?:cool:
 
Lange Pier zei:
Waneer is dan ongeveer de begrafenis?:cool:

Nog niet, heb nog steeds een probleem: de geluidskwaliteit is bagger:p Eerst dat oplossen(hoewel ik vrees dat het meteen een nieuwe geluidskaart wordt...) En dan pas begrafenis
 
is het een asus moederbord?
 
puppie zei:
is het een asus moederbord?

skelle zei:
Dat is het probleem: ik vind de andere drivers niet, het is voor:

PCCHIPS M570(moederbord)
SIS86C326 (videokaart)
550 mhz amd K-6 2
64 RAM
14,2 giga HD
windows 2000

Het is wel een feit dat de pc traag is(ben natuurlijk een pentium 4 3,00 ghz gewend) bedoeling is dat dit een computer wordt voor mij broertjes en zus voor ouwe games als roller coaster en zootycoon(die nu eiglijk wel werken, zelfs zonder de drivers, alleen schokt zootycoon)

Lekker vroeg naar bed, zeker, welterusten vast.:p
 
lang geleden dat ik gepost heb, maar intussen heb ik de pc weer opgebouwd(heb intussen ook mij c2d met 8800 gtx:p) en heb wat upgrades doorgevoerd:

upgrade naar losse videokaart(s3 virge dx/gx 4MB is het normaal dat quake 3 hier niet op wil werken?)
upgrade naar losse geluidskaart door slecht geluid met de onboard, nu is dit dus goed
upgrade naar 192 MB ram

Dankzij de losse videokaart, losse geluidskaart en meer ram gaat alles al een stuk sneller, maar het moet nog sneller kunnen(inmiddels wel maar 500 mhz meer omdat het EDO ram niet meekan, er zit nu 2*32 MB edo en 2*64 SDRAM in) Het probleem is dat de harde schijf en de cd-rom en writer niet in dma willen draaien. Na verwijderen van de IDE controller en herinstallatie verandert er niets. Ik vind dus geen win2000 drivers en volgens hdtune heb ik maar 4 MB/sec. Iemand een oplossing?
 
Ben blij dat je toch die machinist geen hartkwaal hebt bezorgt.:thumb:

Maare, begrijp dat je W2000 draait? en nog geen krantenwijk hebt voor de aanschaf van een upgrade?

Voor het functioneren van de DMA settinges, zijn een goede kabel en dito harde schijf nodig, en een aanpassing in het register, waar je deze regfix voor kunt gebruiken, installeren door er dubbel op te klikken, en te rebooten.

Wel zul je eerst de juiste chipset/ide drivers moeten intalleren, zie een reply een poosje terug.
 
Ben blij dat je toch die machinist geen hartkwaal hebt bezorgt.:thumb:

Maare, begrijp dat je W2000 draait? en nog geen krantenwijk hebt voor de aanschaf van een upgrade?

Voor het functioneren van de DMA settinges, zijn een goede kabel en dito harde schijf nodig, en een aanpassing in het register, waar je deze regfix voor kunt gebruiken, installeren door er dubbel op te klikken, en te rebooten.

Wel zul je eerst de juiste chipset/ide drivers moeten intalleren, zie een reply een poosje terug.

Ik werk ja, heb in november een gloednieuwe pc met 8800 gtx, c2d E6600, 2 GB ram, 250 giga HD, samsung 205BW... Met die pc kan ik alles doen wat ik wil. Maar dan bedoel ik ook IK. Die oude pc is maar voor wat tekstverwerking voor broer, dus nieuwe pc is niet nodig.(ik herhaal nog maar eens, die pc is niet voor mij, ik heb mijn krachtpatser al, heeft me 2100 euro gekost hier in belgie:D ). Tuurlijk kan ik ook een pentium 3 op de kop tikken, maar ach dan is het leuke ervanaf...Ik versta gewoon niet waarom die niet in dma wil gaan. Schijf gaat wel in een oude pentium 1 met dezelfde kabel in dma, dus IDEkabel en schijf zijn in orde.

wat bedoel je met dat eerste?

Die eerdere drivers waren voor 95/98...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik er voorlopig maar windows 98 weer ga opzetten, moederbord is daar beter geschikt voor. Zal dan later wel nog es - als ik de drivers vind - windows 2000 opzetten.(of andere geluidskaart kopen.)


Zou je nu geen zelfmoord plegen :evil: Juist 98 weer herinstalleerd, zie ik dat het kabeltje naar het moederbord voor de audio niet aangesloten is:(

en nu werkt het:D

Bedoel je dit?

Overigens die rexfix ook geprobeerd?
En ook de juiste chipsetdrivers?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan