• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Auto aanvullen validatielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny83

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hallo,

Ik heb in een cel een validatielijst gemaakt en aangezien deze lijst enorm lang is (100 namen) wil ik graag iets creëren, waardoor de opties steeds minder worden zodra ik begin met het typen van de betreffende naam. Is hier een bepaalde functie voor of kan iemand mij helpen om dit te verwezenlijken?

Voorbeeld:

Paul
Piet
Pieter

Als ik de letter "p" type, moeten alle bovenstaande opties te zien zijn.
Bij "pi" valt optie paul weg en bij "piete" zou alleen de optie Pieter nog zichtbaar moeten zijn.

Het is misschien iets heel simpels, maar ik kom er gewoon niet uit... Alvast bedankt voor jullie moeite!

Groeten, Danny

P.S. Zie ook mijn voorbeeldbestandje... cel A1 is de validatiecel...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ip kun je in het validatievak een letter typen en dan de lijst openen, dan kom je bij de eerts letter van de naam..
Dat is w.s. niet helemaal wat je bedoelt.

Dan kom je het meest in de buurt met een combobox.
Die vindt je bij beeld > werkbalken > werkset besturings elementen.
Met de driehoek bovenaan zet je de formulier weergave aan, wat bewerken mogelijk maakt.
Kies de combobox en en teken het vak op de gewenste plek.

Met KLik met rechts op de combobox > eigenschappen om de eigenschappen aan te passen.

Belangrijke eigenschappen:
Match entry op 1, complete zetten, dat zorgt ervoor dat je "naar de naam toe typt"
Linked Cell, daar komt de uitkomst te staan
ListFillRange hier komt het bereik van de lijst, bij voorkeur een benoemde range (naam)
Style, hiermee kun je schakelen tussen invoer wel mogelijk (1) en alleen lijst zonder invoer (2)

De rest vind je in de helpfunctie, zie ook bijlage

mvg Leo

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb hier hetzelfde gedaan.

In de topic is een validatielijst met een lijst van namen.

Toets je een E in dan verschijnen in de lijst alle namen die met een E beginnen (Ernst, Esmeralda en Esther).
Toets je achter de E een S in dan verschijnen in de lijst alle namen die met ES beginnen (Esmeralda en Esther).

Wellicht heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nog een andere optie?

Dit is een optie, bedankt hiervoor, maar is het misschien ook mogelijk dat de namen worden aangevuld? Zeg dat je de naam Piet Jansen uit een lijst wil en je typt "Piet J" in dat dit wordt aangevuld met de best passende naam? Dus eigenlijk zoals de auto aanvullen functie werkt. Ik hoop het in ieder geval van wel...

Ik heb hier hetzelfde gedaan.

In de topic is een validatielijst met een lijst van namen.

Toets je een E in dan verschijnen in de lijst alle namen die met een E beginnen (Ernst, Esmeralda en Esther).
Toets je achter de E een S in dan verschijnen in de lijst alle namen die met ES beginnen (Esmeralda en Esther).

Wellicht heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan