autoatisch laten lopen van programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
weet niet of dit het juiste forum is maar enfin, you never know

Ik weet nog in de tijd bestond er zoiets als een autoexec.bat dat automatisch liep.
Nu was mijn vraag
Is het mogelijk dat, op de moment dat ik een USB memo-stick in een USB poort steek, automatisch ALLE doc of txt of wat dan ook, bestanden van die Stick, gecopieerd worden naar een folder op de HD?

Bedankt

Welk besturingssysteem JPdW ? Er wijn wel triggers waarop je kan reageren. De vergelijking met autoexec is alleen wat vreemd. Bedoel je niet autorun?

zoiets kan nog steeds ook op, bijvoorbeeld, windows 7, maar door de zwaardere beveiliging zal je toch altijd toestemming moeten geven (optie selecteren en op JA drukken). Wat ook kan is een eigen programmatje schrijven en die in de default actions list toevoegen voor usb drives. Dan werkt het voor alle drives, maar dit is wel een stuk ingewikkelder

het kind moest een naam hebben dus noemde ik het maar een autoexec.bat als "hommage" aan het oude dos-verleden

ik werk onder windows7 en de account waaronder ik werk zijn niet door wachtwoorden beveiligd...
dus, laat de tips of info maar komen

Merci
JP

Volgens google zou dit: http://defaultprogramseditor.com/ programma een default optie toe moeten kunnen voegen voor removeable media. Ongetest door mezelf, dus op eigen risico. Als het werkt zou je via deze setting je eigen programmatje moeten kunnen laten lopen om de files te kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan