Autologin html-script voor Gmail werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik zou niet weten wat er nog bij moet...

Dit kan ik er van maken, nogal frusty.
Na elke restart van FF en Gmail is de GALX code in de Gmail login box anders, waardoor het script niet meer werkt. Na het opnieuw aanpassen van GALX binnen die sessie werkt het gedurende die sessie.

Ruud

Tsja, het doel van Google zal wel zijn om dit soort scripts onmogelijk te maken.

Dit kan ik er van maken, nogal frusty.
Na elke restart van FF en Gmail is de GALX code in de Gmail login box anders, waardoor het script niet meer werkt. Na het opnieuw aanpassen van GALX binnen die sessie werkt het gedurende die sessie.

Ruud

alleen maar info.
Deze info uit een ander forum gevist.
The GALX value is probably there to prevent cross-site request forgeries.
(Wikipedia page on XSRF) => http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-site_request_forgery
Ruud.

Het Gmail html login scriptje werkt weer.

Tsja, het doel van Google zal wel zijn om dit soort scripts onmogelijk te maken.

Gisteren heeft Google de Gmail login form weer veranderd. En.. niet te geloven, mijn oorspronkelijke, ongewijzigde, html scriptje werkt weer.
Leuk als je niks doet het soms vanzelf goedkomt.
groetjes, Ruud

het gmail html autologin script werkt weer niet

Gisteren heeft Google de Gmail login form weer veranderd. En.. niet te geloven, mijn oorspronkelijke, ongewijzigde, html scriptje werkt weer.
Leuk als je niks doet het soms vanzelf goedkomt.
groetjes, Ruud

De Gmail login form is weer veranderd. 't verschil? Ergens staat nu: ?loc=US&hl=nl
waar de vorige keer nog: ?loc=NL&hl=nl stond. Maar dit staat op een plek waar het er vlg mij niet toe doet.

Maar afwachten of het (weer) vanzelf in orde komt, zoals de vorige keer.
Ik weet niet waarom ze er steeds aan "rommelen".
Ruud

't komt niet vanzelf goed, JS kan helpen?

Als je met JS de waarde voor GALX aftapt uit de Gmail-form (juist voor je wiltinloggen) en je neemt JS én deze GALXwaarde op in het html script, dan zou het vlg mij moeten kunnen werken. Of ben ik te naief?
Vervelend is dat ik niet in JS kan programmeren.
Is er iemand die zoiets kan maken en ook begrijpt wat ik bedoel?

wacht even, bedoel je dit?
1. via een javascript haal je de GALX code uit een gmail pagina
2. voeg deze toe in je locale script
3. login via locale script​
nou... in principe kan je (zoekwoord: AJAX) met javascript een php-pagina aanroepen die een gmail pagina inleest en de GALX code zoekt, en deze dan retourneert.

Ik heb even wat geprobeert. Dit zijn mn GALX-codes:
Code:
F1g_1ci3L78   //firefox
yd7qg8CQfbE   //chrome
R9bNrP9b9Gk   //chrome na restart
dus het veranderd per sessie - tenmisnte, dat denk ik. Ik weet dus niet of het zou gaan werken... MAAR! zonder het te proberen lukt het natuurlijk nooit.

Voor de makkelijkheid ga ik er even van uit dat je een niet-IE browser gebruikt. Dus: Firefox, chrome, safari, roep het.

[JS]function getGALX()
{
var con = new XMLHttpRequest();

con.open('GET', 'lees.php' ,false);
con.send(null);

return con.responseText;
}[/JS]
PHP:
<?php

/* lees.php */

/* lees gmail.com in, zoek naar GALX code, haal m eruit. */
   /* mn php skillz zijn slecht, dus daar moet je zelf iemand/iets voor vinden */
?>
[js]

//verkrijg GALX
var galx = getGALX();

document.getElementById('GALXHIER').value = galx;
[/js]
HTML:
<form id="gaia_loginform" action="https://www.google.com/accounts/ServiceLoginAuth?service=mail" method="post">

<!-- hier al die form-input-dingen -->

<input type="hidden" id='GALXHIER' name="GALX" value="........." />

<!-- meer van die form-input-dingen -->

</form>

:thumb:

ps. puntjes:
1. ik wilde mn eigen lees.php schrijven, maar moest iets van SSL instaleren/enablen, omdat het een https:// is. Lukte niet, dus die moet je zelf maar even verzinnen.
2. code is slecht, maar het gaat om het idee
3. zet je JS ONDER je html​

Laatst bewerkt:
dank voor je moeite Vegras, leuk dat je helpt! :thumb:
Niks erg als de code slecht is, als het maar functioneel is en duurzaam werkt. :D

ik ga er volgende week eens mee klooien. Ik kan niet programmeren ik JS, dus eens zien of het gaat werken enwaar het schip evt strandt.
Die GALX codes zijn (denk ik) sessie en browser afhankelijk, je ziet nooit dezelfde value.

html script met JS toevoeging moet in principe in elke browser kunnen werken, nietwaar? Ben dus uit op Javascript.

Je hoort van me, heb ff geduld.
groet, Ruud, aka Geminialpha.

Beste Vegras, wil je het aub nóg duidelijker maken door de relevante code in dit stukkie html te embedden. Ik gebruik meestal IE7, dus neem dat maar ff als uitgangspunt.
Overigens, dit stukkie html is maar 1/5 van mijn gebruikte html-code; dus dit is maar voor
1 button. Ik gebruik dit 5x onder elkaar om 5 keuze-knoppen te krijgen.
Ook niet zo fraai, maar ik weet (lees: kan) niet beter. Noem mij gerust een prutser. :o
veel dank voor je hulp! Snap je nog steeds waar ik heen wil? Ruud.
ps. ik heb je js_dynamics.zip gedownload om wat van te leren...

<html>
<head>
</head>
<body>
<form id="autoLoginbutton1" style="display: inline;" action="https://www.google.com/accounts/ServiceLoginAuth?service=mail" method="post">
<input type="hidden" name="ltmpl" value="default" />
<input type="hidden" name="ltmplcache" value="2" />
<input type="hidden" name="continue" value="https://mail.google.com/mail/ui=2#inbox" />
<input type="hidden" name="service" value="mail" />
<input type="hidden" name="rm" value="false" />
<input type="hidden" name="hl" value="NL" />
<!--rem hier moet de value van GALX komen rem-->
<input type="hidden" name="Email" value="account1@gmail.com" />
<input type="hidden" name="Passwd" value="password1" />
<input type="hidden" name="rmShown" value="1" />
<input type="hidden" name="signIn" value="Sign in" />
<input type="hidden" name="asts" value="" />
<input type="submit" value="Gmail button1txt" />
</form>

</body>
</html>

Laatst bewerkt:
Dit draadje kan/mag dicht

Ben er mee opgehouden Dit script wordt niks. Alle probeersels mislukt.
Ik gebruik nu keepass (http://keepass.info) om met enkele muiskliks aan te loggen.

Einde verhaal.
Bedankt, voor degenen die de moeite namen te helpen.
Ruud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan