• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch aantal regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

dynamix

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Goededag,

Ik heb even een vraagje. Ik ben bezig met een excel werkblad optezetten. Het werkblad moet ik kunnen gebruiken voor meerdere projecten en niet dat ik telkens weer regels moet toevoegen en/of verwijderen. Ook wil ik niet dat er heel veel lege regels te zien zijn, wil alleen de regels zien die ingebruik zijn.
Wat ik dus als ware wil. Ik heb een gebouw, en wil dan aangeven dat er 3 verdiepingen zijn, en dat excel vervolgens mij 3 regels geeft met waarin ik de gegevens kan invoeren. Wil ik bijv 6 verdiepingen hebben, dan moeten er 6 regels tevoorschijnkomen.

Is zoiets mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Bjorn,
Je kunt toch een opzet maken zoals je het hebben wilt. Kom je een rij tekort (of meerdere) dan kun je rij(en) tussenvoegen. (Invoegen dus)

Hey,

Ik had net niet zo gedacht, ditvanwege dit telkens veel werk opleverd bij een nieuw project door de verdere formules ook weer te moeten aanpassen. Is het dan niet mogelijk door in een cel een getal intevullen voor het aantal regels dat er moeten verschijnen? Met de juiste formule erin?

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Een mogelijke oplossing is de volgende: selecteer de eerste cel in een rij waarin een formule staat. Klik op die cel en run de volgende code.
Code:
Sub invoegen_rij()
  ActiveCell.Range("A1:E1").EntireRow.Insert , CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
     ActiveCell.Offset(1, 0).Range("A1:E1").Copy
      ActiveSheet.Paste
       Application.CutCopyMode = False
        ActiveCell.Range("A1").Select
         Application.CutCopyMode = False
End Sub

Er worden 5 cellen op rij geselecteerd (inclusief de cel die je hebt aangeklikt) en die formules worden gekopieerd in de nieuwe rij. Moeten er meer formules gekopieerd worden dan breid je de Range uit van A1:zover als nodig.
Ik ben er van uitgegaan dat de formules zich inderdaad in aangrenzende cellen bevinden.
Deze code zal ongetwijfeld voor verbetering vatbaar zijn maar is dan een eerste aanzet.

Hey,

Ik kom er niet bepaald uit met zo'n code, deze moet ik dan in vba invoeren? Daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Zou je hem eens hierin kunnen zetten, dan kan ik zien wat die dan doet.

Groetjes

Bijlagen

Hey bedankt, ik ga hem nu eens bestuderen en dat ik hem ook begrijp en zelf weet toetepassen. Dit is wel zo beetje wat ik wil, liefst voor de knop dat ik gewoon een getal kan invoeren, maar dat is latere zorg.

Hey,

Heb nog even kort vraagje, ben bezig met index formule. Maar zie niet waar de fout zit, de index formule zit op blad 2 en dan onder E6. Ik vermoed dat te maken heeft met de dubbele "waardes" die in de belemmeringsfactor werkblad zitten.
Zou iemand me hiermee kunnen helpen?
Tevens zat ik nog te kijken naar besturingselement, het is daarin niet mogelijk om getal intevoeren he? Hoe maak ik dat besturingselement zo (bijv met die 2 pijltjes) dat bij ene pijltje regel erbij krijg en ander regel eraf?

Groetjes,

Bjorn

Bijlagen

ben nog verder aan het spelen geweest, maar kom er niet uit, kreeg nu de melding waarde:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan