automatisch datum toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertvde

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hallo,

In een selectiequery heb ik een veld waar ik een vinkje kan zetten indien iets wordt binnengebracht (Ja/nee). Daar hoort ook een veld bij met de datum van binnenbrengen. Deze datum vul ik nu handmatig in. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit automatisch kan laten gebeuren ? Dus ik zou graag hebben dat, als ik iets aanvink automatisch de datum verschijnt in het ander veld.

mvg,
Geert:confused:

Het lijkt een beetje dubbel op: als je een veld retourdatum hebt, houdt dat automatisch in dat het artikel is teruggebracht. Althans: ik zie niet hoe je iets kunt terugbrengen (iemand zet het artikel terug in het rek en klikt het vinkje aan) en dat gebeurt niet op een datum/tijd... Omgekeerd: als er iemand aan de balie staat met het geleende onder zijn arm, en je vult een datum in, dan is het toch teruggebracht? Dus waarom twee velden voor hetzelfde?

Dit is inderdaad niet nodig. Ik heb de kolom (ja/nee) gewoon verwijderd :eek:
Met dank
Geert

Het is, ter aanvulling, misschien nog wel zinvol om een selectievakje voor een veld [Uitgeleend] in je tabel met artikelen te maken; daarmee kun je aangeven of een artikel in huis is of niet. Bij een verhuur is een artikel uitgeleend, en dus niet in huis. Bij retour vul je dan de retourdatum in, zoals je nu gedaan hebt. Maar in je artikelen zie je dan nog niet of een artikel uitgeleend kan worden of niet. Die status is uiteraard afhankelijk van de uitleenrecords. Door bij een artikel dan een vinkje te (laten) plaatsen als het wordt uitgeleend, kun je de keuzelijst met uit te lenen artikelen filteren op de vinkjes, zodat je nooit een artikel twee keer tegelijkertijd (wat uiteraard fysiek onmogelijk is) uit te lenen.

Wel dit is eigenlijk niet nodig. Het is maar een eenvoudige DB en het betreft geen uitleendienst. Ik moet gewoon per firma lijsten opvragen en eens deze binnengebracht zijn noteer ik de datum. Verder gebeurt niets meer.

Om de paar weken filter ik dan eens per firma of alles is binnen gebracht. Hiervoor gebruik ik dan een query en bij criteria Is Null of =<date()

Bedankt voor de medewerking

In dat geval is de vraag inderdaad klaar; kun je hem nog op Opgelost zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan