• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch doorvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Vries 327

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Hallo,

Ik heb een bestandje gemaakt voor het maken van offertes.
In het blad "offerte" kun je op de gewenste cel blok 1,2, of 3 plaatsen, in deze blokjes kun je met de artikelcode het artikellen in het blok plaatsen. Nou moeten de artikel codes die ik in die blokken zet automatisch doorgevoerd worden naar de "offerte-factuur". Hoe doe ik dit? Ik hoop dat iemand mij begrijpt en hierbij kan helpen.

Mvg de Vries

Bijlagen

Waarom in het werkblad Offerte-factuur ook geen verwijzing naar Offerte?
Formule voor cel A3 van Offerte-factuur:
Code:
=ALS(Offerte!K18="";"";Offerte!K18)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja dat zou kunnen, alleen moet de formule dan voor de hele kolom K gelden.
Is dat mogelijk? Dat elk getal dat in de kolom K wordt ingevuld onder elkaar komt in de "factuur"?

Mvg de Vries

Ik heb nu deze formule in "factuur" gezet.
=ALS(Offerte!$K$3:$K$100="";"";Offerte!$K$3:$K$100)
Nou is mijn vraag of het mogelijk is als er in de kolom k niks in wordt gevuld, dat deze in de factuur over wordt geslagen. Nu komt er een blanco rij als er niks in wordt gevuld bij K.

Mvg de Vries

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Offerte!$K$3:$K$100;">""")>=RIJ()-2;INDEX(Offerte!$K$1:$K$100;KLEINSTE(ALS(Offerte!$K$3:$K$100>"";RIJ(Offerte!$K$3:$K$100)-RIJ($A$1)+1);RIJEN(Offerte!A$1:$A1)));"")

Let op dit is een matrix-formule, dus afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Zou u de formule eens in het bestandje willen zetten? Ik begrijp dit niet helemaal.

Mvg de Vries

Zou u de formule eens in het bestandje willen zetten? Ik begrijp dit niet helemaal.

Mvg de Vries

Ik weet niet waar de formule geplaatst moet worden.
Op de plek waar je
Code:
=ALS(Offerte!$K$3:$K$100="";"";Offerte!$K$3:$K$100)
had neergezet, zet je nu de andere formule neer.
Normaal gesproken geef je een Enter aan het eind van de formule, maar nu CTRL-SHIFT-ENTER.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nu worden getallen meegenomen ipv tekst.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Offerte!$K$3:$K$100;">0")>=RIJ()-2;INDEX(Offerte!$K$1:$K$100;KLEINSTE(ALS(Offerte!$K$3:$K$100>0;RIJ(Offerte!$K$3:$K$100)-RIJ($A$1)+1);RIJEN(Offerte!A$1:$A1)));"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ja het werkt! Bedankt!
Nou heb ik nog 1 vraagje, in het blad offerte-factuur heb ik een macro voor nieuwe regel invoeren.
Nou lukt het me niet om deze formule daarin te verwerken. Is dit mogelijk? Als u in het blad naar beneden scrollt ziet u de regel staan die steeds als nieuwe regel wordt ingevoerd.

Ik hoop dat u mij hier ook nog mee kunt helpen.

Mvg de Vries

Ja het werkt! Bedankt!
Nou heb ik nog 1 vraagje, in het blad offerte-factuur heb ik een macro voor nieuwe regel invoeren.
Nou lukt het me niet om deze formule daarin te verwerken. Is dit mogelijk? Als u in het blad naar beneden scrollt ziet u de regel staan die steeds als nieuwe regel wordt ingevoerd.

Ik hoop dat u mij hier ook nog mee kunt helpen.

Mvg de Vries

Ik heb de formule al aangepast.
Volgens mij moet het zo kloppen.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(Offerte!$K$3:$K$100;">0")>=RIJ()-2;INDEX(Offerte!$K$1:$K$100;KLEINSTE(ALS(Offerte!$K$3:$K$100>0;RIJ(Offerte!$K$3:$K$100)-RIJ($A$1)+1);RIJEN(INDIRECT("Offerte!A$1:$A" &RIJ()-2))));"")

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan