Automatisch formulier onderaan website werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladycreative

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Hi,

Ik gebruik thema Novellite van Wordpress op mijn website www.biancavandergun.nl. Onderaan de site kun je een bericht sturen, maar deze komt niet aan in mijn mailbox.
Hoe krijg ik dit werkend? Wie o wie kan die vraag beantwoorden?

Mijn dank is groot ( zoals usually ;) )

Het thema staat er volledig buiten, deze zorgt alleen voor de layout, en niet voor de werking van je contactformulier.

Dat de mail niet aankomt kan diverse redenen hebben:

- De server ondersteunt geen mail, maar daar ga ik niet van uit tenzij je een gratis hosting hebt.
- De mailheaders die gebruikt worden zijn onvolledig, waardoor de mail door de mailserver geweigerd wordt.
- De server heeft geen SPF of DKIM records, waardoor hotmail/live en gmail geadresseerden geweigerd worden.
- De mail komt aan in je spambox door bovenstaande 3e reden.

Het kan een hoop oorzaken hebben. Het beste is om eerst eens met een simpele mail() functie in PHP eens uit te testen om een mail verstuurd wordt.
En op wat voor domein probeer je deze te ontvangen?

Als ik het goed zie, maak je gebruik van een plug-in voor het contactformulier. Welke plug-in gebruik je hiervoor en is deze goed ingesteld?

Dank je wel voor de reacties.
Eerder als ik inlogde op de site kreeg ik in de mail te lezen dat het serveradres mijn eigen woonplaats is. Tegenwoordig staat er dat ik in Sliedrecht zou zitten. Dit nagevraagd bij webhost maar die kan daarin niet veel uitleg geven dan een nieuw wachtwoord aan te maken.
De plug-in staat goed ingesteld, ik heb ook geen gratis hosting. De andere opties zijn voor mij wat moeilijk te begrijpen PHP4U

Kan ik deze response optie ook weghalen en vervangen door een lege pagina? Dat is misschien wel de meest makkelijke optie. Maar ook daarvan weet ik niet of dat kan.

Kan ik deze response optie ook weghalen en vervangen door een lege pagina? Dat is misschien wel de meest makkelijke optie. Maar ook daarvan weet ik niet of dat kan.

Ik heb dit thema eens even geïnstalleerd op een testsite. Ik zie nu dat het contactformulier geen plug-in is, maar ingebakken zit in het thema. Helaas is de enige configuratie-optie het instellen van de achtergrondafbeelding voor het contactformulier. Erg summier dus ;). Er is dus ook geen optie (m.b.v. een vinkje bijv.) beschikbaar om het formulier te verwijderen.

Dat wil echter niet zeggen dat het niet kan. Het formulier wordt nl. wel geladen in het index.php-bestand van het thema (dus niet van Wordpress zelf!). Je zou een Child-thema kunnen maken met aangepast index.php-bestand waarin je het contactformulier verwijderd.
Bij het maken van het child-thema kan ik je evt. wel helpen als je er zelf niet uitkomt.

Beste Tommy78,
Ik moet toch om je expertise vragen. Ik heb een child-thema map gemaakt. En een script daarin geplaats. Index.php. Ik weet niet of deze benaming goed is.
Bovenaan de pagina zie je vierkante buttons die vind ik overbodig en wil ik weghebben. Zover ik weet heb ik deze weggehaald in het script.
Het stukje van contact kan ik niet duidelijk vinden en kan ik dus ook niet wijzigen. Ik heb het bestand geüpload naar de childmap maar dan gebeurd er niets.
Bekijk bijlage index. php.txt

Laatst bewerkt:
Het begin was goed van wat je gedaan hebt, maar er kwam toch nog iets meer bij kijken. Een child-thema bestaat altijd uit een map met daarin minimaal één bestand, genaamd style.css. Op basis van de inhoud van dit bestand herkent Wordpress dat het een child-thema is en weet Wordpress wat het zgn. parent-thema is (het thema waar het child-thema van afhankelijk is). In jouw geval ziet dit er zo uit:
Code:
/*
 Theme Name:   NovelLite Child
 Theme URI:    http://biancavandergun.nl/
 Description:  NovelLite Child Theme
 Author:       Bianca van der Gun
 Author URI:   http://www.biancavandergun.nl/
 Template:     novellite
 Version:      1.0.0
 Tags:         schrijven, boek, moeder van de ziel, verhalen, manusscript, auteur,kleptomanie, leegte
 Text Domain:  novellite
*/

Verder kun je in het bestand style.css aanpassingen doen in de opmaak van je site met behulp van CSS.

In principe hoeft er verder niets in de map van het child-thema te staan. Maar als je aanpassingen wilt maken in de oorspronkelijke thema-bestanden, kopieer je het oorspronkelijke bestand naar de map van het child-thema. In jouw geval moet er iets gewijzigd worden in het bestand index.php, dus dat kopieer je van het parent-thema naar de map van het child-thema. Je moet dus niet de inhoud van dit bestand toevoegen aan het bestand style.css.

De inhoud van het oorspronkelijke index.php bestand is als volgt:
Code:
<?php
/**
* The main template file.
*
* This is the most generic template file in a WordPress theme
* and one of the two required files for a theme (the other being style.css).
* It is used to display a page when nothing more specific matches a query. 
* E.g., it puts together the home page when no home.php file exists.
* Learn more: http://codex.wordpress.org/Template_Hierarchy
*
*/
?>
<?php get_header(); ?> 
    <!--  -->
<?php      
// slider template
get_template_part( 'template/home','slider'); 

//-- All section loop --
$section = array('section_three_column','section_testimonial','section_woo',
    'section_blog','section_team'[COLOR="#FF0000"],'section_countactus'[/COLOR]);
        foreach(get_theme_mod('home_sorting',$section) as $value):
        get_template_part( 'template/'.$value); 
        endforeach;
?>

<script>
    // Super Slides
    jQuery(function() {
        var $slides = jQuery('#slides_full');
        Hammer($slides[0]).on("swipeleft", function(e) {
            $slides.data('superslides').animate('next');
        });
        Hammer($slides[0]).on("swiperight", function(e) {
            $slides.data('superslides').animate('prev');
        });
        $slides.superslides({
            hashchange: false
        });
    });
    jQuery('#slides_full').superslides({
        animation: 'fade',
        slide_easing: 'easeInOutCubic',
        play:<?php if ((get_theme_mod('second_slider_image') != '') ) { ?>jQuery("#txt_slidespeed").val(),<?php } else { ?>false,<?php } ?>
    });
</script>
<?php get_footer(); ?>

In dit specifieke thema is het stukje dat ik hierboven rood heb gemaakt, het stukje code dat het contactformulier genereert. In het index.php-bestand in je child-thema is dat dus het stukje dat je weg moet halen. Let erop dat dit bij elk ander thema waarschijnlijk compleet anders werkt; het ligt er maar net aan hoe de maker het programmeert. Verder heb ik de instructies gevolgd zoals hier beschreven op de site van de makers van de betaalde versie van het thema.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met de vierkante blokken bovenaan de site. Zijn dit de blokken waar op jouw site 'verhalen' en 'metaforen' in staat? Als dat zo is, deze heb ik weggehaald door de volgende code toe te voegen in het bestand style.css:
Code:
.main-slider-button {
	display: none;
}

Om het child-thema nu actief te krijgen op je site, moet je het volgende doen:
1. Download het child-thema dat ik gemaakt heb via deze link en sla het ZIP-bestand op je computer op.
2. Ga naar het dashboard van Wordpress en navigeer naar Weergave en vervolgens naar Thema's.
3. Klik op 'Nieuwe toevoegen'.
4. Klik op 'Thema uploaden'.
5. Klik op 'Bladeren...' en navigeer naar de map waar je het ZIP-bestand hebt opgeslagen, selecteer het bestand en klik op OK of Openen.
6. Klik op 'Nu installeren'. Het thema wordt geüpload naar Wordpress.
7. Als het uploaden klaar is klik je op 'Nu activeren'.

Als het goed is gegaan, heb je nu een pagina zonder contactformulier en zonder vierkante blokken in de slider.

Belangrijk: Zorg ervoor dat je de laatste versie van het thema NovelLite hebt geïnstalleerd (1.1.9).
Nog belangrijker: Het child-thema van Novellite is nu het actieve thema op je website, maar dit is altijd afhankelijk van het oorspronkelijke Novellite-thema. Verwijder het oorspronkelijke Novellite thema dus niet zolang je het child-thema gebruikt.

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is en bovenal dat het werkt :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Tommy78,
Wat gaaf! Weer een heleboel geleerd. Wist niet dat het uploaden dus ook zo ging.
Hij doet het en ik ben je zeer dankbaar!!! Wauwie!!

Top ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan