automatisch gegevens uit verstuurd bestand verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackfish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2010
Dank zij de hulp van onder andere edmoor, kan ik via een invulformulier mailberichten opstellen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/758144-Outlook-2007-Digitale-handtekening-gebruiken

Voor de administratie moet een copy van de verstuurde mail worden opgeslagen in het dossier. Dat los ik nu zo op: ik ga naar verstuurde items, klik op doorsturen en selecteer aan wie, wanneer ect de mail is verstuurd met het inhoudelijke bericht. De digitale handtekening neem ik niet op.

Hoe kan ik met VBA automatisch deze handelingen laten uitvoeren en bijvoorbeeld in een word document wegschrijven (zodat ik het erna kan kopiëren naar het dossier)?

Gr Jackfish

Vanuit dat zelfde VBA project kun je ook bij het maken van de mail een Word document aanmaken, daarin de informatie schrijven en vervolgens opslaan daar waar je wilt en met een documentnaam die je zelf meegeeft.
Een simpel voorbeeld:

Code:
Sub CreateNewWordDoc() 
    Dim wrdApp As Word.Application 
    Dim wrdDoc As Word.Document 
    Dim i As Integer 
    Set wrdApp = CreateObject("Word.Application") 
    wrdApp.Visible = True 
    Set wrdDoc = wrdApp.Documents.Add 

With wrdDoc 
        For i = 1 To 100 
            .Content.InsertAfter "Here is a sample test line #" & i 
            .Content.InsertParagraphAfter 
        Next i 
        If Dir("C:\Foldername\MyNewWordDoc.doc") <> "" Then 
            Kill "C:\Foldername\MyNewWordDoc.doc" 
        End If 
        .SaveAs ("C:\Foldername\MyNewWordDoc.doc") 
        .Close ' close the document
    End With 
    wrdApp.Quit ' close the Word application
    Set wrdDoc = Nothing 
    Set wrdApp = Nothing 
End Sub

Laatst bewerkt:
Ha edmoor,

Goed weer van je te horen. Maar met jouw code zie ik niet aan wie het is verstuurd en wanneer. Dat is eigenlijk het 'bewijs' dat de mail is verstuurd en om aan te refereren als al na enige tijd geen reactie is gekomen op de mail. Hoe kun je dat erbij krijgen?

gr Jackfish

Die informatie heb je in de routine waarmee je de mail aanmaakt en verstuurd en kun je dus zo weer gebruiken.
Het zit in de array sMail(0).

Laatst bewerkt:
Hallo edmoor,

Als ik de verstuurde mailtjes in Word krijg (zoals onderstaand is de bedoeling) dan plak ik ze daarna in een electronisch dossier. Ofwel de tekst hoeft niet apart als word-document te worden opgeslagen.

Van: Jackfish [mailto:info@jackfish.nl]
Verzonden: vrijdag 14 juni 2013 15:49
Aan: huisarts
Onderwerp: verzoek om informatie

Geachte huisarts,
Met toestemming van Me.TxtNaam, Me.txtGeboortedatum met me.txtBSN_Nummer vraag ik u om de volgende informatie.

Van: Jackfish [mailto:info@jackfish.nl]
Verzonden: vrijdag 14 juni 2013 15:49
Aan: apotheek
Onderwerp: verzoek om informatie

Geachte apotheker,
Met toestemming van Me.TxtNaam, Me.txtGeboortedatum met me.txtBSN_Nummer vraag ik u om de volgende informatie.
Als ik jouw code probeer te gebruiken edmoor, dan loopt het script vast op Dim wrdApp As Word.Application. Compileerfout; een door de gebruiker Gedefinieerd gegevenstype is niet gedefinieerd
Ik gebruik onderstaande code om de twee mailtjes te maken. Kun je mij een aanwijzing geven voor de oplossing van mijn vraag?

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim sMail(4) As String
Dim OMail As Outlook.MailItem

sMail(1) = Me.TxtNaam
sMail(2) = Me.txtGeboortedatum
sMail(3) = Me.txtBSN_Nummer
Unload Me

Set OMail = Outlook.CreateItem(olMailItem)
OMail.To = sMail(0)

With OMail
.BodyFormat = olFormatHTML
.Display
sSignature = OMail.HTMLBody
.Subject = "Verzoek om informatie"
.HTMLBody = "<p style='font-family:trebuchet MS;font-size:13'>" & "Geachte huisarts," & "<br>" & "<br>" & _
"Vaste tekst ... met Me.TxtNaam, Me.txtGeboortedatum met me.txtBSN_Nummer. Bij voorbaat dank voor uw antwoord." _
& sSignature
End With

Set OMail = Outlook.CreateItem(olMailItem)
OMail.To = sMail(0)

With OMail
.BodyFormat = olFormatHTML
.Display
sSignature = OMail.HTMLBody
.Subject = "Verzoek om informatie"
.HTMLBody = "<p style='font-family:trebuchet MS;font-size:13'>" & "Geachte apotheker," & "<br>" & "<br>" & _
"Vaste tekst ... met Me.TxtNaam, Me.txtGeboortedatum met me.txtBSN_Nummer. Bij voorbaat dank voor uw antwoord." _
& sSignature
End With

End Sub

Laatst bewerkt:
Goed leerpunt, maak slechts 1 vraag per keer aan. Excuses dat ik daardoor deze vraag even heb laten liggen. Mag ik nog om een extra aanwijzing vragen hoe de s(mail(0) te gebruiken edmoor?

gr jackfish

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan